• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

بررسی شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

کالج معادل دانشگاه‌ علمی-کاربردی یا دانشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای در ایران است. شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا، شهریه ارزان، طول دوره کوتاه و … بخشی از مزایای این موسسات آموزشی است. مزایایی که سبب شده تحصیل در این کالج‌ها به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی تبدیل شود.​​​​​​​

کالج‌ها نه تنها رشته‌های اختصاصی خود را ارائه می‌دهند! بلکه به مکانی برای یادگیری انواع زبان‌ها و همچنین دوره‌هایی جهت تطبیق مدارک دانشگاهی نیز تبدیل شده‌اند. بسیاری از دانش آموختگان که یک دوره‌ی تحصیلی را در کشور خود گذرانده‌‌اند و قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، مجبور به گذراندن دوره‌هایی در این کالج‌ها هستند. حتی اگر به دنبال تحصیل در کانادا نیستید، کالج‌ها مکان مناسبی برای یادگیری یک حرفه خواهند بود. در پایان ترم نیز به شما مدارک بسیار معتبری اعطا می‌شود. شما می‌توانید با این مدرک ارزشمند، شغل مناسب خود را بدست آورید.

از آنجایی که به اهمیت این کالج‌ها پی بردید، در ادامه به بیان شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا و تمام نکات مربوطه خواهیم پرداخت. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا، قوانین مهاجرتی مربوطه و بسیاری از مسائل مهاجرتی با ما در تماس باشید. دانش حقوقی و تجربیاتی که در وبلاگ مهاجرتی کانادا و اطلاعات تماس ما قرار دارد، راهگشای شما خواهد بود.

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا
بررسی شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا – پرگما

کالج‌های معتبر کانادا

دوره‌ها و شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا بسیار متنوع است. این دوره‌ها اغلب یک ساله و در برخی موارد نیز کوتاه‌تر هستند. بر اساس قانون کشور کانادا، برنامه ریزی نظام آموزشی به صورت استانی است. به همین علت تفاوت‌های بسیاری در بین سیستم آموزشی این استان‌ها وجود دارد. اما در مجموع از استانداردهای بالایی برخوردارند. شروع سال تحصیلی در این کالج‌ها، در هر ایالت می‌تواند متفاوت باشد.

اما به طور کلی از ماه سپتامبر آغاز و تا ماه ژوئن ادامه دارد. حتی در برخی کالج‌ها در ماه ژانویه نیز امکان پذیرش وجود دارد. علاوه بر دانشگاه و کالج، نوع دیگری از موسسات آموزشی  بنام(Cégep  یا کالج آموزش عمومی و حرفه ای) دارای 2 سال آموزش عمومی یا 3 سال آموزش فنی قبل از دانشگاه، در استان کبک رواج دارد. کالج‌های معتبر کانادا عبارتند از:

  1. Centennial College ،Humber College و George Brown College در شهر تورتنو-انتاریو.
  2. Sheridan College در شهر Oakville در انتاریو.
  3. Durham College  در شهر Oshawa در انتاریو.
  4. Algonquin College در شهر اتاوا – انتاریو.
  5. Bodwell college و Langara College  در شهر ونکوور – بریتیش کلمبیا.
  6. Clair College  در شهر Windsor در انتاریو.
کالج‌های معتبر کانادا
دوره‌ها و شرایط تحصیل در کالج‌های معتبر کانادا – پرگما

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا در بسیاری از رشته‌ها

بهترین سن اخذ پذیرش از کالج‌های کانادا، 18 تا 23 سال است. البته افرادی با 35 سال سن نیز می‌توانند برای پذیرش از این کالج‌ها اقدام نمایند که تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد.

کالج‌های کانادا به دو دسته‌ی دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. در کالج‌های دولتی، در برخی از رشته‌ها به شرط قبولی در امتحان ورودی می‌توانید تحصیل خود را آغاز نمایید. اما در کالج‌های خصوصی اینگونه نیست. برای تحصیل در این کالج‌ها می‌بایست به زبان انگلیسی یا فرانسه مسلط باشید. البته راه‌هایی نیز وجود دارد که بدون داشتن مدرک زبان برای این کالج‌ها اپلای کنید. شما می‌توانید در صورت گرفتن تاییدیه، با پذیرش مشروط تحصیل خود را آغاز نمایید. در اینگونه پذیرش، متعهد می‌شوید پس از ورود به کانادا و قبل از اینکه دوره‌ی مورد نظر را شروع کنید، در یک دوره پیش نیاز زبان شرکت نمایید. البته در برخی مواقع، نداشتن مدرک زبان سبب ریجکت شدن ویزای شما خواهد شد.

در رابطه با شهریه‌های تحصیلی، در کالج‌های دولتی تحصیل رایگان است. اما در کالج‌های خصوصی بسته به رشته‌ی تحصیلی، شهر، امکانات و شرایط کالج، این شهریه‌ها متفاوت خواهند بود. به طور کلی این شهریه‌ها سالانه از 6,000 تا 15,000 دلار کانادا متغیر هستند. به این نکته نیز توجه نمایید که گرفتن بورسیه برای این مقطع آنچنان رایج نمی‌باشد. اگر فردی دارای اقامت بلند مدت مانند اقامت کاری یا اقامت دائم باشد در این صورت است که فرزند وی می‌تواند از مدارس و کالج‌های دولتی کانادا استفاده نماید. در غیر اینصورت، دانش‌آموزان بین المللی در کالج‌های خصوصی به سختی می‌توانند بورسیه‌ی تحصیلی دریافت نمایند.

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا
شهریه و شرایط تحصیلی در کالج‌های دولتی و خصوصی کانادا – پرگما

دوره‌های تحصیل در کالج‌ها

  1. دوره‌های یکساله یا دیپلما: این دوره برای افراد دارای دیپلم و با 30 واحد درسی ارائه می‌شود. و شما باید مدرک دیپلم و مدرک زبان خود را ارائه نمایید. از جمله رشته‌هایی که در این دوره‌ها وجود دارند، می‌توان به اقتصاد، هنر و طراحی، معماری، بیزینس، هوانوردی و ساخت و ساز اشاره کرد.
  2. دوره سرتیفیکیت: این دوره نیز 1 ساله و دارای 30 واحد درسی است و توسط موسسات فنی و به منظور ورود به بازار کار ارائه می‌شوند. از جمله رشته‌هایی که در دوره سرتیفیکیت برگزار می‌گردند، می‌توان میکاپ آرتیست، مهمانداری، حسابداری، نرم افزار، تکنسین علوم محیط زیست، طراحی وب، موسیقی، پرستار مراقبت ویژه، مترجم و مدیر مارکتینگ را نام برد.
  3. دوره مقدماتی لیسانس یا آماده سازی علمی: اگر شما خواهان تحصیل در مقطع فوق لیسانس هستید و شرایط مورد نیاز دانشگاه را ندارید، با گذراندن این دوره می‌توانید وارد دانشگاه مورد نظر شوید. این دوره‌ها معمولا Pre Bachelors نیز نام دارند.
  4. دوره DEC در کالج‌‌های کبک: این دوره‌ی 2 ساله پس از تحصیل دانشگاه و به جهت ورود به بازار کار است. کالج‌های فنی این دوره‌ها را ارائه می‌دهند. رشته‌هایی که در این دوره ها ارائه می‌شوند عبارتند از برق، مکانیک، روانشناسی، گردشگری و توریسم، بیزینس و معماری.
  5. دوره بچلر: یک دوره‌ی 3 تا 4 ساله که پس از پایان متوسطه و با ارائه‌ی مدرک پیش دانشگاهی ارائه می‌شود. رشته‌های اقتصاد، داروسازی، تاریخ، اقتصاد، مدیریت، حسابداری و امور مالی در این دوره قرار دارند.
دوره‌های تحصیل در کالج‌ ها
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کالج‌های کانادا – پرگما

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کالج‌های کانادا

  1. پاسپورت معتبر.
  2. ترجمه صفحات شناسنامه.
  3. ترجمه‌ی ریز نمرات دو یا سه سال آخر دانش‌آموز.
  4. ارائه اطلاعات هویتی والدین دانش‌آموز.
  5. پرداخت شهریه.
  6. ارائه‌ی مدرک زبان انگلیسی(حداقل آیلتس 6 تا 6.5 و یا تافل حداقل 80) و یا فرانسه.
  7. ارائه نامه تمکن مالی.
  8. انگیزه نامه.
  9. ترجمه مدارک دانشگاهی و ریز نمرات.
  10. ترجمه‌ی رزومه‌ی علمی.
  11. ترجمه هر گونه مدرک فنی و حرفه‌ای یا بین المللی.

 

دیدگاه در"بررسی شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا"

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت