• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

هر آنچه در مورد جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا باید بدانید!

کانادا کشوری مهاجر پذیر است اما مانند هر کشور دیگری قوانین مخصوص به خودش را دارد. پس بهتر است که قبل از اینکه عجله کنید، اطلاعات و آگاهی کافی را در این زمینه داشته باشید. یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق پیشنهاد شغلی است. در این مقاله نیز قصد داریم در مورد جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این باره در اختیارتان قرار دهیم.

جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا چیست؟

جاب آفر یعنی پیشنهاد و اجازه کار به شما از سمت کشور کانادا. یعنی کانادا به شما یک شغل پیشنهاد می‌کند که البته این پیشنهاد از طرف کارفرمایی است که در کشور کانادا زندگی می‌کند.

حال شما می‌توانید از طریق ویزای کار کانادا و مجوز کار، جاب افر داشته باشید یا اینکه از طریق برنامه‌های مهاجرتی، اقامت دائم کانادا مثل اکسپرس انتری وارد کانال شوید که در گزینه دوم امتیاز بالاتری برای پیشنهاد شغلی دریافت می‌کنید و احتمالاً امتیاز ورود به سیستم CRS را هم داشته باشید که البته پیشنهاد شغلی که به شما می‌شود، باید از نظر کشور کانادا معتبر و مورد نیاز شناخته شود.

جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید!

دفتر ایران

‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

دفتر کانادا

‪+‬1 ‪(‬647‪)‬ 479 0744

ایمیل

info@impragma.irm
جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا باید حاوی چه اطلاعاتی باشد؟

اطلاعاتی که داخل پیشنهاد شغلی کانادا باید وجود داشته باشد، شامل موارد زیر است:

  • مشخصات کامل مانند نام و آدرس کارفرمایی که شغل را به شما پیشنهاد داده است.
  • عنوان شغلی کارفرما
  • نام متقاضی
  • نام شرکت
  • عنوان شغلی که به شما پیشنهاد شده است
  • شرح وظایفی که باید در آن شغل به انجام برسانید
  • تاریخی که باید کارتان را شروع کنید
  • میزان درآمد

توضیح شرایط کاری که باید در آن را داشته باشید، مثلاً ساعت کار یا توضیح کامل مزایای شغلی.

جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا

جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا

اگر به دنبال این هستید که یک پیشنهاد کار معتبر یا همان ورک پرمیت از کشور کانادا بگیرید، باید قوانین زیر را مد نظر قرار دهید:

کارفرمای شما در کشور کانادا قبل از اینکه پذیرش شما را انجام دهد که یک متقاضی خارجی هستید، اول باید پیشنهاد شغلی یا جاب آفر خود را برای کسانی که در کانادا هستند ارائه دهند که شامل افراد مقیم و شهروندان کانادا می‌شود. یعنی آنها اولویت استخدام است. همچنین باید به مدت یک ماه یعنی ۴ هفته پشت سرهم شغلی که مورد نظر دارند را داخل آگهی انتشار دهند.

اگر شغل درآمد بالایی داشته باشد، باید در سه منبع مختلف از جمله سایت، روزنامه و یک منبع دیگر این شغل را آگهی کند. اگر درآمد شغل پایین باشد، به ۵ منبع معتبر برای آگهی شغل نیاز دارد. اگر چهار هفته یا یک ماه گذشت اما فردی که از داخل کانادا، متقاضی برای کار پیشنهادی آنان نشد، می‌توانند از اداره کار و توسعه اجتماعی در کانادا کمک بگیرند و نیاز به استخدام نیروی خارجی را اعلام کنند که البته استخدام نیروی خارجی در بازار کانادا تاثیر منفی حساب نمی‌شود و باعث می‌شود که مردم کانادا بیکار شوند اما به هر حال طی کردن این شرایط نیاز است.

 

همچنین باید تاییدیه یا نامه LMIA را حداکثر سه ماه بعد از زمانی که آگهی را انتشار کرده ارسال کند. نکته مهم دیگری که وجود دارد، این است که حقوقی که برایشان در نظر گرفته شده، نباید از حالت استاندارد پایین‌تر باشد. حال کارفرما می‌تواند بنا به صلاحدید خودش، همان حقوق یا حقوقی بالاتر را به کارمند خودش پرداخت کند.

شرایط جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا

اولین شرطی که کانادا برای این موضوع تعیین کرده است، این است که شغل دارای اعتبار باشد. طبق قوانینی که در اداره مهاجرت کانادا ایجاد شده است، اگر جاب آفر (پیشنهاد شغلی)کانادا معتبر شناخته نشود، شما نمی‌توانید ویزای کار دریافت کنید یا اگر وارد سیستم اکسپرس انتری شوید، امتیازی نمی‌گیرید اما چه شرایطی را باید رعایت کرد؟

شغلی که به شما پیشنهاد می‌شود، باید تمام وقت باشد. یعنی حداقل شما باید در هفته ۳۰ ساعت کار کنید. این شغل نباید فصلی باشد.

حداقل مدت زمانی که برای جاب آفر (پیشنهاد شغلی)کانادا در نظر گرفته شده است، باید یک سال باشد. این شغل باید در لیست مشاغل ناک کانادا سطح مهارت A یا B یا 0 را داشته باشد. همچنین باید دارای تاییدیه تاثیر بر بازار کار از سمت وزارت کار در کانادا باشد. یعنی نامه LMIA مثبت دریافت کرده باشد.

چه جاب آفرهایی معاف از LMIA هستند؟

شغل‌هایی از این نامه معاف می‌شوند، به علت توافق بین دولت فدرال یا دولت استانی است. در واقع این شغل‌ها بر اساس یک قاعده کلی از سمت دولت معاف می‌شوند. بعضی از شغل‌ها نیز از طریق توافقنامه تجاری بین‌المللی معاف می‌شوند.

نحوه گرفتن جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا

خب اکنون به سوال اصلی رسیدیم که چطور باید از کانادا جاب آفر بگیریم؟ برای این که جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا بگیرید، باید به دنبال این باشید که در این کشور شغل پیدا کنید. برای پیدا کردن شغل باید مراحل زیر را طی کنید.

اول باید یک کاور یا رزومه حرفه‌ای با توجه به قواعد نگارشی که خود کانادا مد نظر دارد، تهیه کنید. سپس در سایت کاریابی در کانادا عضو شوید. بعد از آن باید در سایت کاریابی کانادا یا همان شبکه اجتماعی که وارد شدید، پروفایل کاملاً حرفه‌ای برای خودتان بسازید.

 

کارهایی که انجام می‌دهید را به زبان انگلیسی در آنجا بنویسید. لینکدین یک شبکه بسیار مهم است و می‌تواند یک رزومه بسیار عالی برای شما باشد و ویترین حرفه‌ای شما محسوب شود. در واقع از کارفرمایان در کشورهای مختلف از جمله کانادا موقعیت شغلی آزاد را از این طریق پیدا می‌کنند و به متخصص مورد نیاز خودشان برسند.

سایت‌های دیگری مثل زیپ ریکروتر و ایندید هم هستند که می‌توانید در آنجا با توجه به تحصیلات و حرفه‌ای که دارید، شغل مورد نظر را در کانادا بررسی کنید. البته که همه کارفرماها داخل همه سایت آگهی ایجاد نمی‌کنند. بنابراین باید سعی کنید که با افراد شخصی هم ارتباط داشته باشید

اگر فردی را می‌شناسید که آشنای شماست و در کانادا زندگی می‌کند، می‌توانید از او بخواهید اگر موقعیت شغلی مناسبی پیدا کرد، به شما بگوید.

جمع‌بندی

جاب آفر (پیشنهاد شغلی) کانادا یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر فردی رخ بدهد و اگر مراحل قانونی که در بالا گفتیم، طی شود، می‌تواند یک موقعیت بسیار خوب برایتان باشد. به راحتی قادر هستید که work permit کانادا را دریافت کنید.

شرکت Pragma

شرکت مهاجرتی پرگما با بهترین تیم تخصصی مهاجرت به کانادا، آماده همراهی شما جهت اخذ اقامت و ویزای کانادا می باشد. برای دریافت مشاوره تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید تا تیم ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. جهت دریافت اطلاعات تماس ما به سایت www.impragma.irm مراجعه کنید.


درخواست مشاوره مهاجرت