• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
شرایط بورسیه تحصیل در کانادا 2022

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا 2022

افراد بسیار زیادی در سراسر جهان علاقه مند به دریافت بورسیه تحصیل در کانادا هستند. زیرا هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور کمی گران است. به همین سبب دانشجویان می توانند با گرفتن بورسیه تحصیل، هزینه های خود را به شدت کاهش دهند.

به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و رتبه بالا در کشور کانادا، افراد زیادی علاقه مند هستند که برای ادامه تحصیل به این کشور بروند. کشور کانادا نیز از مهاجران به خوبی استقبال می کند. در نتیجه همه ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. افرادی که به دنبال گرفتن بورسیه تحصیل در کانادا هستند، کارشان کمی سخت است. زیرا افراد زیادی به دنبال این بورسیه می باشند.

انواع بورسیه تحصیل در کانادا

کشور کانادا برای کمک به دانشجویان کانادایی و بین المللی، بورسیه های مختلفی را به آن ها ارائه می دهد. در نتیجه دانشجویان با توجه به شرایط خود می توانند برای گرفتن یکی از این بورسیه ها تلاش کنند. از رایج ترین انواع بورسیه تحصیل در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اسکولارشیپ

یکی از انواع بورسیه تحصیلی، اسکولارشیپ یا همان شایسته محوری نام دارد. این بورسیه به افرادی تعلق می گیرد که از لحاظ داشتن مقاله، صلاحیت های علمی، نمره ی زبان و … در سطح بالایی قرار داشته باشند. این بورسیه به وسیله ی دانشگاه ها، دولت و شرکت های خصوصی به برخی از دانشجویان داده می شود.

گرنت و برسری

این نوع بورسیه بیشتر برای دانشجویان کانادایی استفاده می شود. به طور مثال اگر دانشجویی توانایی مالی برای ادامه تحصیل نداشته باشد، این بورسیه به او تعلق می گیرد. در این بورسیه به صلاحیت علمی دانشجو توجه نمی شود.

دستار تدریس

یکی از انواع بورسیه، بورسیه دستیار تدریس است که به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد. دانشجویان به اساتید در زمینه ی تدریس کمک می کنند و به همین سبب دستمزدی را دریافت می کنند. برای این کار دانشجویان باید نمره ی آیلتس بالایی داشته باشند.

دستیار تحقیق

این بورسیه را می توان به تمام دانشجویان اهدا کرد. در این بورسیه دانشجو باید در چند کار تحقیقاتی شرکت کند و نتایج را به خوبی ارائه دهد.

وام دانشجویی

وام دانشجویی به همه ی دانشجویان دانشگاه اعم از کانادایی و بین المللی داده می شود. این وام ها سود بسیار پایینی دارند و به راحتی با اقساط کم می توان آن ها را بازپرداخت کرد. دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکترا می توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه تحصیل در کانادا

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی

گرفتن بورسیه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی بسیار سخت است و افراد شانس بسیار کمی دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد چند ترم در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، بعد از ان اقدام به گرفتن بورسیه می کنند. در این زمان شانس گرفتن بورسیه برای افراد بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که بورسیه های مقطع لیسانس بیشتر از دسته ی بورسیه ی دستار تحقیق می باشد. در نتیجه دانشجو باید در زمان تحصیل، در چند پروژه ی تحقیقاتی شرکت داشته باشد.

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

فوق لیسانس و کارشناسی ارشد، یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی است که دانشجویان زیادی برای این دوره، به دنبال بورسیه تحصیل در کانادا هستند. شرایط بورسیه در این مقطع با مقاطع دیگر تفاوت دارد. برای گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد، شما باید مدرک زبان با نمره ی بالا داشته باشید و در کنار آن رزومه ی علمی قوی و قابل قبولی نیز داشته باشید. به طور مثال شما حتما باید مقاله ی isi داشته باشید در این صورت می توانید امیدی به دریافت بورسیه تحصیل داشته باشید.

بورسیه ای که در این مقطع به دانشجویان داده می شود بخشی از هزینه های دانشجو در کشور کانادا را متقبل می شود. به همین سبب باید کمی توان مالی نیز داشته باشید.

بورسیه تحصیل در کانادا برای مقطع دکترا

در مقطع دکترا دانشجو ها می توانند درخواست بورسیه ی تحصیلی کنند. بورسیه های این مقطع بیشتر به صورت دستیار آموزشی و دستیار تحقیقی می باشد. در واقع دانشجو می تواند با کمک در تحقیق و تدریس اساتید، مبلغ دریافتی به عنوان بورسیه را جبران کنند.

یکی از بهترین بورسیه های مقطع دکترا، بورسیه ی ونیر نام دارد. اگر ثابت شود که دانشجو می تواند یک تیم تحقیقاتی را رهبری کند و یا اینکه می تواند پیشرفت علمی بالایی داشته باشد، شامل بورسیه ی ونیز می شود. بر اساس این بورسیه به مدت سه سال، هر سال مبلغ 50 هزار دلار به عنوان کمک هزینه به دانشجو داده می شود.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن بورسیه تحصیلی

برای گرفتن بورسیه تحصیل در کانادا باید به مقطع تحصیلی خود توجه داشته باشید. زیرا در هر مقطع شرایط و مدارک گرفتن بورسیه با دیگری متفاوت است. برای گرفتن بورسیه ی تحصیلی، حتما باید تمام مدارک مورد نیاز را به صورت کامل ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن بورسیه تحصیلی

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

ارائه ی تمام مدارک تحصیلی اعم از پیش دانشگاهی، لیسانس و …. به دانشگاه مورد نظر. تمام این مدارک باید به صورت ترجمه شده و اسکن شده باشند.

  • ارائه ی عکس در اندازه ی 5*3 در 5*4
  • ارائه ی ریز نمرات به صورت اسکن و ترجمه شده
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • آدرس دانشجو به صورت کامل و صحیح

ارائه ی مدرک آیلتس یا تافل. این مدرک برای مقطع کارشناسی باید نمره ای بالای 6 داشته باشد و برای مقطع کارشناسی ارشد باید نمره ای بالا تر از 6.5 داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه در مقطع دکترا

  • ارائه ی تمام مدارک تحصیلی اعم از پیش دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد به صورت ترجمه شده و اسکن شده
  • ارائه ی عکس در اندازه ی 5*3 در 5*4
  • ارائه ی ریز نمرات به صورت اسکن و ترجمه شده
  •  Cv
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • آدرس دانشجو به صورت کامل و صحیح
  • ارائه ی رزومه ی علمی اعم از مقالات ISI و تمام فعالیت های تحقیقاتی
  • ارائه ی مدرک زبان آیلتس با نمره ی بالای 7

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت