• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
شرایط تحصیل پرستاری در کانادا 2022

شرایط تحصیل پرستاری در کانادا 2022

کشور کانادا یکی از پیشگامان عرصه‌ی بهداشت در جهان است. از این رو تحصیل پرستاری در کانادا به یکی از پررقابت‌ترین رشته‌های تحصیلی در این کشور تبدیل شده است. رشته‌ی پرستاری در کانادا دارای زیر شاخه‌های:

1. پرستاران ثبت شده یا RN که دارای لیسانس 4 ساله‌ی پرستاری می‌باشند. البته شما می‌توانید طی یک دوره‌ی 2 ساله پرستاری در دانشگاه تورنتو نیز این مدرک تحصیلی را بدست آورید.

2. پرستاران عملی مجاز یا LPN که می‌توانند تنها با گذراندن 2 سال(4ترم) از دانشگاه پرستاری اجازه‌ی رسیدگی به بیماران با مسائل بدون عارضه را داشته باشند.

3. پرستاری روانپزشکی ثبت شده، که این دسته از پرستاران دوره‌های تخصصی خاصی را می‌گذرانند.

برای تحصیل پرستاری در کانادا، شما می‌بایست در آزمون CRNE که یک آزمون عملی است، نمره‌ی قبولی را بدست آورید. این آزمون توسط انجمن پرستاران کانادا برگزار می‌شود و صلاحیت شما برای کار کردن در این رشته را ارزیابی می‌کند. البته در استان کبک، به جای این آزمون، آزمون CNA سه بار در سال برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان به رشته‌ی پرستاری بتوانند شانس خود را امتحان کنند. نکته‌ی دیگر، سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در کانادا می‌باشد که معمولا نمره‌ی آیلتس 7 است.

شما عزیزان برای اینکه بتوانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی برای تحصیل پرستاری در کانادا اقدام نمایید، به کمک و مشاوره‌ی یک وکیل باتجربه نیازمندید. از این رو موسسه‌ی مهاجرتی ما، با سابقه‌چندین ساله در مشاوره و اعزام دانشجو، آماده‌ی کمک به شما عزیزان است. شما می‌توانید با کمک فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا، وبلاگ مهاجرتی کانادا و همچنین اطلاعات تماس ما، با کمک وکلایی خبره، برای مهاجرت خود اقدام نمایید.

نکات مهم در رابطه با تحصیل پرستاری در کانادا

برای تحصیل در دوره‌ی 4 ساله‌ی کارشناسی، شما می‌بایست حداقل دارای معدل C در دروس علوم پایه دبیرستان(ریاضیات، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و انگلیسی) باشید. البته در این میان برخی دانشگاه‌های پرستاری نیز وجود دارد که فاقد این پیش‌نیاز تحصیلی می‌باشند. اما به جای آن، یک دوره‌ی یک ساله‌ی پیش-پرستاری ارائه می‌دهند تا شما را برای تحصیل در این رشته‌ آماده کنند. در کانادا گرایش‌های پرستاری در مقطع کارشناسی عبارتند از پرستار اورژانس، اطفال، سالمندان، مدارس، قلب و پرستار تومورشناسی. همانند سایر رشته‌ها، مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، مقاطع تحصیلی بعدی هستند. دانشگاه‌های کانادا در مقطع ارشد، تقریبا 32 مدرک تحصیلی و در مقطع دکتر، تقریبا 15 مدرک ارائه می‌دهند.

البته برخی از پرستاران نیز در دوره‌های 3 ساله‌ی کالج‌های پرستاری تحصیل می‌کنند و به عنوان کمک پرستار فعالیت می‌نمایند. کمک پرستار در کانادا، همان بهیار است که زیر نظر پرستار مسئول انجام وظیفه می‌کند. گرفتن علائم حیاتی بیمار، انجام امور نظافتی بیمار و همچنین برانکارد و آماده کردن تخت بیمار از وظایف کمک پرستار است. کمک پرستاران برای مهاجرت به کانادا، تنها می‌توانند از طریق پیشنهاد کاری اقدام نمایند. همچنین یک کمک پرستار می‌تواند به عنوان پرستار خانگی در کانادا فعالیت کند.

تحصیل پرستاری در کانادا

این افراد برای مهاجرت خود و خانواده‌شان به کانادا باید شرایط زیر را داشته باشند:

1. تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه.

2. داشتن پیشنهاد کاری و قرارداد کتبی.

3. دریافت مجوز کار کانادا.

4. دریافت ارزیابی مثبت تاثیر بازار نیروی کار.

هزینه‌های زندگی و تحصیل پرستاری در کانادا

یکی از نکات مهم تحصیل پرستاری در کانادا، هزینه‌های زندگی در این دوران است. از جمله هزینه‌های مهم می‌توان به هزینه‌های لازم برای آپارتمان شخصی یا خوابگاه دانشجویی، کتاب و لوازم تحریر، خوراک و پوشاک، بیمه و در نهایت حمل و نقل اشاره کرد. آپارتمان شخصی ماهانه 700 تا 2,500 دلار هزینه دارد، در حالی که خوابگاه‌های دانشجویی 300 تا 700 دلار از شما دریافت می‌کنند. برای مواد غذایی 500 دلار و حمل و نقل نیز تقریبا 150 دلار کانادا نیاز دارید. به همین علت شما می‌توانید با ماهیانه 1,200 تا1,500 دلار در ماه زندگی خود را اداره کنید. البته توجه داشته باشید که این هزینه‌ها با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی شما متغیر است.

دومین دسته از هزینه‌هایی که شما در هنگام تحصیل در دانشگاه‌های کانادا متقبل می‌شوید، شهریه دانشگاه می‌باشد. شهریه دانشگاه برای رشته‌ی پرستاری در کل دوره‌ی تحصیل، تقریبا 40,000 تا 150,000 دلار کانادا خواهد بود. شما برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی می‌بایست به صورت میانگین، سالانه 20,000 تا 30,000 دلار کانادا داشته باشید. البته شما می‌توانید با استفاده از معدل بالا، نمره‌ی زبان ایده‌آل و همچنین رزومه پر بار، از بورسیه‌های تحصیلی استفاده نمایید. بسته به مبلغ پورسیه‌ای که دریافت می‌کنید، همه یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی شما تامین خواهد شد.

وضعیت کار در زمان دانشجویی و پس از آن

در راستای رفاه بیشتر دانشجویان، دولت کانادا این اجازه را به شما خواهد داد تا در طول دوره‌ی تحصیل، به صورت پاره وقت کار کنید. البته شما تنها مجاز هستید تا 20 ساعت در هفته را به کار پاره وقت اختصاص دهید. زیرا که این شغل پاره وقت نباید به وضعیت درسی و نمرات شما لطمه‌ای وارد کند.

پس از فار التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا، شما می‌توانید به سرعت جذب بازار کار شوید. زیرا که کشور کانادا، در کادر درمان نیاز شدیدی به پرستار دارد. میانگین حقوق سالانه‌ی یک پرستار در شهرهای مختلف کانادا 41,000 تا 95,000 دلار می‌باشد. البته برای اشتغال در این حوزه باید گواهی ثبت نام دریافت کنید.

اخذ اقامت و پاسپورت کانادا

تنها در صورت داشتن شرایط زیر، صلاحیت دریافت گواهی ثبت نام پرستاری را خواهید داشت:

1. مدرک تحصیل 4 ساله پرستاری در مقطع کارشناسی یا دوره کمک پرستاری.

2. تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسه.

3. سابقه‌ی کار پرستاری.

4. گذراندن دوره‌های پرستاری CPNRE و NCLEX-RN.

یک کمک پرستار می‌بایست به صورت هفتگی حداقل 30 ساعت در یک منزل در کانادا کار نمایند. اگر بتوانید با این شرط به مدت 2 سال از 4 سال اخیر را با مجوز کار معتبر در کانادا کار کنید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا و سپس پاسپورت این کشور اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی

1. پاسپورت معتبر.

2. اصل و کپی مدارک تحصیلی قبلی به همراه ترجمه.

3. چند قطعه عکس پاسپورتی.

4. اثبات تمکن مالی.

5. بیمه دانشجویی معتبر.

6. آدرس محل سکونت در کانادا.

7. تکمیل فرم‌های مربوطه.

8. داشتن پذیرش دانشگاهی.

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت