• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

بررسی شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا

کلیات شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا

شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا به انواع مختلفی تقسیم می شود. با توجه به اینکه کانادا به عنوان یکی از کشور های پیشرفته و مهاجر پذیر شناخته می شود شرایط تحصیل در آن نیز متفاوت می باشد. به جهت اینکه این کشور از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار است اطلاع از شرایط تحصیل در آن بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا از جمله نکات مهمی که لازم است قبل از مهاجرت به آن توجه کرد شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا می باشد. این امر برای خانواده هایی که دارای فرزند دانش آموز هستند بسیار مهم تر می باشد. همینطور افرادی که جهت ازدواج و یا در ابتدای زندگی وارد این کشور می شوند نیز به آگاهی از این شرایط نیاز دارند. در ادامه ی این مقاله به بررسی دقیق جزئیات شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا می پردازیم.

دانش آموزان برای ادامه ی تحصیل در کانادا نیاز به انتخاب برنامه ی مناسب و همچنین مدرسه دارند. لازم است تا در ابتدایی ترین مرحله به انتخاب مدرسه بپردازند. مدارس در کانادا به دو مقطع ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود که در ادامه به شرح کامل آن می پردازیم. پس از متوسطه نیز دانش آموزان وارد کالج می شوند و به انتخاب شغل مناسب برای خود می پردازند. نکته ی مهم در این میان زبانی است که دانش آموز برای تحصیل انتخاب می کند. پس از آن نیز نحوه ی درخواست برای مدرسه و بیمه ی مخصوص دانش آموزان از عمده شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا می باشد.

بررسی شرایط تحصیل در مدارس کانادا
بررسی شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا – پرگما

انتخاب برنامه و مدرسه برای دانش آموزان

در کانادا هر استان و منطقه ای سیستم آموزشی مربوط به خود را دارد. لذا در این زمینه لازم است در ابتدا اطلاعات کافی را در زمینه سیستم آموزشی منطقه سکونتی خود بدست آورید. این اطلاعات را معمولا می توان از طریق ادارات آموزش و پرورش هر استان و منطقه کسب کرد. علاوه بر آن دفتر آموزش بین المللی کانادا نیز برای دانش آموزان این اطلاعات را همراه با هزینه های تحصیلی ارائه می کند.

در کانادا دوره ابتدایی به سالهای اول تا هشتم و دوره ی متوسطه به سالهای نهم تا دوازدهم تقسیم می شود. تمام مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا امکان ثبت نام دانش آموزان بین المللی را دارا می باشند. پس از طی کردن دوره دبیرستان هر مدرسه ای برای ورود به کاج شرایط ویژه ای را دارد. شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا به نمره زبان انگلیسی و زبان فرانسه آنها نیز بستگی دارد و برای پذیرش در کالج موثر است. لازم است برای پذیرش در کاج به مراکزی مراجعه شود که امکان انتخاب دانش آموزان بین المللی را نیز دارند. لازم است تا قبل از انتخاب یک مدرسه ی خصوصی در مورد آن تحقیقات لازم انجام شود.

نکته قابل توجه در شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا زبان مورد استفاده برای دانش آموزان است. در کانادا هر ایالت و منطقه ای بر اساس شرایط خود زبانی را به عنوان زبان اول انتخاب می کند. برخی از ایلت ها زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم  و برخی زبان فرانسه را به عنوان زبان دوم برمی گزینند. لذا لازم است تا قبل از ثبت نام به این نکته نیز توجه کافی شود.

بررسی شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا
انتخاب برنامه و مدرسه برای دانش آموزان در کانادا – پرگما

موسسات واجد شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا

در کانادا موسسات و مراکز زیادی وجود دارد که دانش آموزان پس از دوره متوسطه به آن می روند. لازم است تا پیش از ثبت نام در این موسسات نسبت به شرایط آنها تحقیق شود. برخی از این مراکز و موسسات امکان پذیرش دانش آموزان بین المللی را ندارند. در صورتی که برای ادامه تحصیل دانش آموز نیاز به مجوز باشد نامه پذیرش باید از DLI صادر شود. تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا امکان دادن نامه DLI  را به دانش آموزان بین المللی دارند.

پس از اینکه دانش آموزان در مدرسه ثبت نام شدند می توانند بدون مشکل به ادامه ی تحصیل بپردازند. شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا به گونه ای است که هر دانش آموز به راحتی میتواند رشد پیدا کرده و شکوفا شود. این ویژگی برای تمام دانش آموزان یکسان بوده و امکانات برای همه دانش آموزان فراهم آمده است. به جهت مهاجر پذیر بودن کشور کانادا برقراری ارتباط برای دانش آموزان چندان مشکل نخواهد بود. معمولا دانش آموزان تنها در چند ماه ابتدایی ورود به مدرسه سردرگم خواهد بود. اما کمک کم با آشنا شدن با زبان مدرسه میتوانند ارتباط بیشتری برقرار کنند و شرایط جدید را در مدرسه به راحتی بپذیرند.

معرفی موسسات واجد شرایط تحصیل در کانادا
موسسات واجد شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا – پرگما

نحوه درخواست برای ثبت نام در مدرسه

شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا به گونه ای است که هر دانش آموز لازم است در ابتدا به مدرسه درخواست دهد. مدرسه بر اساس قوانینی که دارد درخواست را بررسی کرده و دانش آموز را پذیرش می کند. برای ارسال درخواست در دبستان و یا دبیرستان باید حداقل 6 ماه زودتر اقدام شود. این زمان برای درخواست به کالج حداقل باید یک سال قبل انجام شود. برای اینکه از نحوه ارائه درخواست آگاهی پیدا کنید میتوانید با مدرسه مورد نظر مکاتبه کنید. مدرسه معمولا لیستی از تمام اسنادی که برای ارسال نیاز دارد در اختیار شما قرار می دهد.

علاوه بر این موارد مدرسه میتواند در رابطه با هزینه های دانش آموز، هزینه های تحصیلی، بیمه سلامت، اجاره و هزینه زندگی در کانادا و همچنین تست زبان  نیز به شما اطلاعاتی را ارائه کند. مدرسه پس از بررسی مدارکی که توسط شما ارسال می شود نتیجه نهایی را اعلام می کند. این روند در پذیرش کالج و دانشگاه بیشتر وجود دارد. میتوان گفت این مراحل در کالج ها و دانشگاه ها با دقت بیشتری بررسی می شود. نکته مهم در این میان بیمه سلامت برای دانش آموز و یا دانشجو است. بیمه یکی از مهمترین شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا می باشد. لازم است تا هر دانش آموز با توجه به سال تحصیلی و مقطع تحصیلی خود هزینه ی مشخصی را برای بیمه پرداخت کند. این مبلغ معمولا در ابتدای سال تحصیلی از دانش آموزان اخذ می گردد. به جهت سیستم های متفاوتی که در هر ایالت وجود دارد این روند میتواند برای هر مدرسه متفاوت باشد.

نحوه ثبت نام در مدارس کانادا
نحوه درخواست برای ثبت نام در مدارس کانادا – پرگما

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت