• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و تمکن مالی مورد نیاز کشور کانادا 2022

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و تمکن مالی مورد نیاز کشور کانادا 2022

کشور کانادا به علت کیفیت بالای آموزشی، ایجاد امنیت و رفاه اجتماعی و شغلی، یکی از کشورهای پرطرفدار در زمینه‌ی مهاجرت است. در بین انواع روش‌های مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی به کانادا و مهاجرت کاری به این کشور، بیشترین درصد را به خود اختصاص می‌دهند. به همین علت در متن پیش رو سعی داریم تا با بیان دو موضوع بسیار مهم، به برخی سوالات اساسی در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا پاسخ دهیم. اولین موضوع، بررسی خلاصه واری از نکات مهم در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌باشد. در بخش دوم نیز به بیان تمکن مالی مورد قبول دولت کانادا خواهیم پرداخت.

هر یک از مطالب فوق و بسیاری نکات مهم مهاجرتی دیگر، به صورتی کاملا مفصل و جامع در سایر بخش‌های وب سایت مهاجرتی ما وجود دارد. مطالبی که با مطالعه‌ی دقیق آنها می‌توانید اطلاعات مفیدی در رابطه با مهاجرت تحصیلی بدست آورید. حتی شما عزیزان می‌توانید با کمک فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا، وبلاگ مهاجرتی کانادا و اطلاعات تماس ما، با کادری از وکلای با تجربه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی مشورت نمایید! و با این کمک، احتمال بروز هر خطری را کاهش دهید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در مدارس و دانشگاه‌ها

سیستم آموزشی در مدارس کانادا عمدتا به صورت استانی اداره می‌شود. بنابراین مدارس کانادا در شهرهای مختلف، دارای جنبه‌های متفاوت آموزشی می‌باشند. اما این موضوع سبب عدم یکپارچگی در آموزش و پرورش مدارس کانادا نمی‌شود. زیرا که تمام این مدارس، در نهایت توسط دولت فدرال کنترل می‌شوند. 6% از تولید ناخالص داخلی دولت کانادا نیز صرف هزینه‌های تحصیل می‌گردد. مدارس کانادا از سن 6 سالگی شروع می‌شوند و تا سن 18 سالگی ادامه دارند. این مدارس به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم بندی می‌شوند. تحصیل در مدارس دولتی رایگان و در مدارس خصوصی با پرداخت شهریه‌های سالانه‌ای همراه است.

پس از پایان مدارس، دانش‌آموزان بسته به رشته‌ی انتخابی، وارد کالج‌ها و یا دانشگاه‌های کانادا خواهند شد. کالج‌ها محل یادگیری دروس فنی، زبان و برخی دروس دوره‌ی کارشناسی است. اما دانشگاه‌ها محل تحصیل در رشته‌های آکادمیک و تخصصی می‌باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال و دکترا 4 سال است. حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای این مقاطع، نمره‌ی آیلتس 6 می‌باشد. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، رایگان و در دانشگاه‌های خصوصی با اخذ شهریه‌هایی مابین 13,000 تا 25,000 دلار در سال همراه است. همچنین برای ورود به دانشگاه‌های دولتی، شما می‌بایست در آزمون‌های ورودی نیز نمره‌ی قبولی را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که برای پرداخت هزینه‌های مربوط به تحصیل در دانشگاه‌های کانادا شما می‌توانید از دو روش استفاده نمایید. اولین کار، دریافت بورسیه‌های تحصیلی است که بسته به نمره‌ی زبان و رزومه‌ی علمی شما، مبالغ متفاوتی به شما تعلق خواهد گرفت. روش دوم نیز کار دانشجویی می‌باشد. شما در کانادا اجازه دارید تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنید و هزینه‌های خود را تامین نمایید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

بررسی مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا شما می‌بایست مراحل زیر را به ترتیب پشت سر نمایید:

1. آماده کردن پیش‌نیاز‌های لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی. در این مرحله شما می‌بایست بر روی اخذ مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه تمرکز کنید. سپس مدارک تحصیلی خود را از مدرسه یا دانشگاه، آزاد ساخته و آنها را از طریق یک دارالترجمه‌ی معتبر، ترجمه نمایید. در نهایت نیز دانشگاه‌ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

2. در مرحله‌ی بعد، شما می‌بایست از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش تحصیلی دریافت نمایید. برای این کار شما باید فرم‌های پذیرش تحصیلی را تکمیل نموده؛ مدارک خواسته شده‌ی مدرسه یا دانشگاه کانادا را به همراه انگیزه نامه، توصیه نامه و رزومه‌ی علمی خود، در سایت موسسه‌ی مورد نظر آپلود کنید. سپس اپلیکیشن فی(مبلغی برای بررسی مدارک که به موسسه پرداخت می‌شود و تقریبا 100 تا 250 دلار است) و دیپوزیت شهریه(پس از دریافت تایید اولیه) را پرداخت نمایید.

3. در مرحله‌ی بعدی، نوبت به دریافت ویزای تحصیلی از سفارت کانادا است. شما با ارسال فرم پذیرش تحصیلی، مدرک زبان، مدارک و فرم‌های مربوطه، و همچنین مراجعه به مراکز بیومتریک در کشورهای همسایه و انگشت نگاری، این ویزا را دریافت خواهید کرد. البته می‌بایست مبلغ 150 دلار را برای بررسی پرونده به سفارت بپردازید. هزینه‌ی انگشت نگاری و بیومتریک نیز 85 دلار است.

4. در نهایت نیز برای انجام کارهای مربوط به ثبت نام می‌بایست به صورت حضوری، مراحل مربوطه را انجام دهید.

اثبات تمکن مالی

نامه‌ی تمکن مالی

نامه‌ی تمکن مالی برای ویزای کانادا شامل مانده حساب شما(به دلار کانادا)، مبالغ ورودی به حساب، تاریخ بازگشایی حساب، مبالغ خروجی از حساب و همچنین گردش مالی حساب شما می‌باشد. این نامه توسط بانک و به واحد پول کشور مورد نظر شما صادر می‌شود. تمکن مالی شما در صورتی معتبر خواهد بود که شعب ارزی آن را صادر کنند و مدیر شعبه نیز آن را مهر و امضاء نماید. البته سفارت کانادا درخواست تمکن مالی و گردش حساب را برای بازه‌ی زمانی معینی(6 ماه اخیر از تاریخ درخواست) طلب می‌کند. مدت اعتبار نامه‌ی تمکن مالی، تا 1 ماه پس از تاریخ صدور خواهد بود.

در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا، نامه‌ی تمکن مالی، مدارک مالی و بودجه‌ی در دسترس شما، در 4 ماه اخیر را نشان می‌دهد. دلیل درخواست این نامه، اطمینان دولت کانادا از وضعیت مالی شما برای پرداخت راحتِ هزینه‌های تحصیل و زندگی می‌باشد. از آنجایی که میانگین هزینه‌های تحصیل در کانادا، 15,000 دلار می‌باشد، آماده کردن این مبلغ برای شما بسیار ضروری خواهد بود. همچنین شما می‌بایست هزینه‌های یک سال اقامت و زندگی خود را نیز در حساب خود بلوکه کنید. این هزینه‌ها به ازای شخص اصلی 10,000 دلار و به ازای هریک از اعضای خانواده، 3,000 تا 4,000 دلار خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

1. دریافت نامه‌ی پذیرش از مدرسه یا دانشگاه مورد نظر.

2. اثبات تمکن مالی.

3. ارائه مدارک زبان انگلیسی یا فرانسه با نمره مورد قبول موسسه‌ی آموزشی.

4. پاسپورت معتبر.

5. انگیزه نامه.

6. توصیه نامه.

7. ارائه‌ی سند ازدواج(در صورت تاهل).

8. ارائه‌ی اصل و کپی مدارک هویتی شخص متقاضی و اعضای خانواده.

9. چند قطعه عکس پاسپورتی.

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت