• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

ویزای استارت آپ کشور کانادا

ویزای استارت آپ کشور کانادا یکی از روش های کم هزینه برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا است. این ویزا مخصوص کارآفرینانی است که ایده نو در سر دارند. 

اداره مهاجرت کانادا جهت حمایت از ایده های نو و جذب سرمایه، در نظر گرفته تا طرحی به نام ویزای استارت آپ به مهاجران معرفی کند تا در صورت سرمایه گذاری اقامت دائم دریافت کنند. در ادامه به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز دریافت ویزای استارت آپ کشور کانادامی پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت آپ  می توانید به وبلاگ مهاجرتی کانادا مراجعه کنید.

ویزای استارت آپ کانادا

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید!

دفتر ایران

‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

دفتر کانادا

‪+‬1 ‪(‬647‪)‬ 479 0744

ایمیل

info@impragma.irm
ویزای استارت آپ چیست؟

ویزای استارت آپ مخصوص کارآفرینانی است که ایده های نو در ذهن دارند. این افراد با دریافت نامه از سازمان های حمایتی مجاز می توانند برای خود و اعضای خانواده درخواست مهاجرت کنند. این افراد می توانند با همکاری بخش خصوصی کشور خارجی، کسب و کار خود را در سطح جهانی توسعه دهند.

ویزای استارت آپ کانادا
ویزای استارت آپ کانادا
مراحل اخذ ویزای استارت آپ کشور کانادا

 

  • نوشتن یک طرح نو و خلاقانه
  • ارائه ایده به یک شرکت معتبر
  • تایید طرح توسط شرکت
  • درخواست اقامت دائم به کشور کانادا

اگر تمام این مراحل توسط افراد کارآزموده و شرکت معتبر انجام شود، می توان در مدت زمان 12 الی 16 ماه اقامت کشور کانادا را دریافت کرد.

شرایط دریافت ویزای استارت آپ کشور کانادا

شرایط زیر برای دریافت ویزای استارت آپ کشور کانادا الزامی است.

  • اخذ مدرک زبان

جهت اخذ ویزای استارت آپ باید دارای مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی باشید. درواقع برای دریافت اقامت کانادا باید در یکی از آزمون های CELPIP G-Test و یا IELTS برای دریافت مدرک انگلیسی و TEF Canada یا TCF Canada برای دریافت مدرک زبان فرانسه شرکت کنید. توجه داشته باشید که کسب نمره حداقل CLB5 در یکی از این آزمون ها الزامی است.

  • سرمایه اولیه

شما برای مهاجرت به کشور کانادا از این طریق نیاز به سرمایه اولیه دارید، زیرا کشور کانادا هیچ بودجه مالی در اختیارتان قرار نمی دهد.این سرمایه باید به اندازه 6 ماه گذران زندگی شما در کشور کانادا باشد که این مقدار بر اساس تعداد افراد تحت تکلف تعیین می شود. شما می توانید برای طرح استارت آپ خود، حامی مالی پیدا کنید تا در طرح شما سرمایه گذاری کند.

میزان سرمایه تعداد افراد
13,213 دلار کانادا 1
16,449 دلار کانادا 2
20,222 دلار کانادا 3
24,553 دلار کانادا 4
27,847 دلار کانادا 5
31,407 دلار کانادا 6

 

  • دریافت نامه ساپورت

برای دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ، طرح شما باید در یکی از شرکت های سرمایه گذاری تایید شود. این سازمان های تجاری که مورد تایید دولت کانادا می باشند با بررسی طرح های استارت آپ از آنها حمایت می کنند.

  • عدم سوء پیشینه

یکی از شروط دریافت اقامت کانادا عدم سوء پیشینه و یا مشکل پزشکی خاص است. افرادی که هزینه های پزشکی آنها بیش تر از میانگین سالانه کشور کانادا باشد و یا مراقبت از آنها باعث افزایش انتظار شهروندان کانادایی شود، نمی توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

سازمان های حمایت کننده طرح استارت آپ

سازمان های تجاری مورد تایید دولت کانادا که از طرح های استارت آپ حمایت می کنند به سه بخش تقسیم می شوند.

  • ونچر کپیتالیست، شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر

این سازمان در استارت آپ های بزرگ و در حال رشد سرمایه گذاری می کند. اگر شما موفق به دریافت نامه ساپورت از این  سازمان شدید، آنها موظف هستند حداقل 200,000 دلار کانادا در طرح شما سرمایه گذاری کنند.

  • انجل اینوستر، گروه های سرمایه گذار فرشته

این مجموعه در کسب و کارهای کوچک و نوپا سرمایه گذاری می کند. این شرکت در قبال دریافت چند درصد از سهام شرکت، حدود 75,000 دلار کانادا پرداخت می کنند.

  • انکوباتورها، مراکز رشد

این شرکت ها کمک شایانی در اجرایی شدن بیزینس های نوپا انجام می دهد. این شرکت ها در واقع پولی برای سرمایه گذاری در استارت آپ در اختیار شما قرار نمی دهند و به شما اطلاعاتی در جهت عملی ساختن ایده استارت آپ می دهند.

مجوز کار یا ورک پرمیت چیست؟

بررسی درخواست اقامت شما ممکن است بین 12 الی 16 ماه طول بکشد. شما می توانید تا زمانی که اقامت دائم را دریافت کنید، از مجوز کار یا ورک پرمیت استفاده کنید. این مجوز به مدت یک سال اعتبار دارد و به شما اجازه کار در کشور کانادا را می دهد. اگر درخواست اقامت شما در این یکسال بررسی نشد، امکان تمدید این مجوز وجود دارد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای استارت آپ کشور کانادا

مدارک زیر برای برنامه مهاجرتی کانادا با ویزای استارت آپ الزامی است.

  • مدارک شناسایی: این مدارک شامل مدارک هویتی، پاسپورت و سند ازدواج است.
  • مدارک شغلی: ارائه مدارکی جهت اثبات سوابق شغلی و سوابق علمی الزامی است.
  • مدارک ملکی و مالی: متقاضیان جهت اثبات تمکن مالی و توانایی گذران زندگی در کانادا باید مدارک ملکی و مالی قابل قبولی به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند.
  • فرم اطلاعات فردی: این فرم باید در کمال صحت و دقت پر شود تا به اداره مهاجرت برای بررسی ارسال شود.
هزینه های دولتی جهت اخذ ویزای استارت آپ کشور کانادا در سال 2022

 

230 دلار کانادا هزینه جاب آفر برای هر فرد
255 دلار کانادا هزینه ورک پرمیت برای هر فرد
255 دلار کانادا هزینه ویزای هر فرزند
2075 دلار کانادا هزینه اقامت دائم هر فرد
1325 دلار کانادا هزینه اقامت دائم همسر
225 دلار کانادا هزینه اقامت دائم هر فرزند

 

نکات مهم ویزای استارت آپ کشور کانادا در سال 2022

با هر ویزای استارت آپ کشور کانادا 5 نفر به همراه تمام اعضای خانواده می توانند اقامت دائم دریافت کنند. اما تنها یک یا دو نفر به عنوان عضو اصلی تیم استارت آپ انتخاب می شوند.

هر کدام از افراد متقاضی در طرح استارت آپ باید حداقل 10 درصد حق رای شرکت را داشته باشند.

در صورت عدم سود دهی ایده استارت آپ و شکست اقتصادی، اقامت دائم افراد حفظ می شود.

ایده استارت آپ شما باید جدید باشد و به پیشرفت اقتصادی کشور کانادا کمک کند.

برنامه ویزای استارت آپ بهترین گزینه برای دریافت اقامت با کمترین میزان سرمایه است.

شرکت Pragma

شرکت مهاجرتی پرگما با بهترین تیم تخصصی مهاجرت به کانادا، آماده همراهی شما جهت اخذ اقامت و ویزای کانادا می باشد. برای دریافت مشاوره تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید تا تیم ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. جهت دریافت اطلاعات تماس ما به سایت www.impragma.irm مراجعه کنید.


درخواست مشاوره مهاجرت