• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

مروری بر جزئیات و شرایط ویزای انتقال درون شرکتی کانادا (ICT)

ویزای انتقال درون شرکتی کانادا (ICT) که در دسته ویزاهای کاری قرار می‌گیرد، تحت شرایط خاصی قادر به انتقال نیروی کار به درون خاک کاناداست.

ویزای انتقال درون شرکتی کانادا (ICT)، یکی از انواع ویزاهای کانادا با کاربردهای خاص و ویژه است. این ویزا نیز مانند سایر انواع ویزاهای کاری، تسهیل روند ورود کارکنان و نیروی کار به کانادا را مدنظر دارد. پس پیش از هر چیز، همانطور که احتمالاً خودتان هم حدس زده باشید، ویزای انتقال درون شرکتی (ICT)، در دسته ویزاهای مربوط به اشتغال جای می‌گیرد. حال اما مثل همیشه، مانند هر ویزای دیگری، مسئله اصلی، شیوه اخذ و شرایط بهره‌مندی از آن است؛ موضوعی که شاید کنجکاوی در مورد آن شما را به این صفحه کشانده است. پس اگر در مورد شرایط و امتیازات، نحوه اخذ و وضعیت اعتبار ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) کنجکاو هستید، می‌توانید تا انتها با ما همراه باشید. ما در چند مرحله، کلیاتی کلیدی را در مورد این ویزا بررسی می‎‌کنیم.

ویزای انتقال درون شرکتی کانادا (ICT)

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید!

دفتر ایران

‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

دفتر کانادا

‪+‬1 ‪(‬647‪)‬ 479 0744

ایمیل

info@impragma.irm
ماهیت و کاربرد اصلی ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) به چه شکل است؟

یکی از گام‌های مهم در مسیر شناخت یک ویزا یا پلن مهاجرتی، رسیدن به نگرشی شفاف از کاربرد آن است. به بیانی دیگر، پیش از هر چیز باید بدانیم دولت کانادا این ویزا را به چه هدفی طرح‌ریزی کرده است. ویزای انتقال درون شرکتی (ICT)، به منظور انتقال کارمندان درون یک شرکت طراحی شده است. این یعنی شرکت‌های چندملیتی که یک شعبه یا بخش فعال در خاک کانادا دارند، می‌توانند از این امکان به نفع خود استفاده کنند. این شرکت‌های چندملیتی، با اخذ ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) می‌توانند نیروی کار خود را به درون کانادا منتقل کنند. مثالی را در ذهن تصور کنید که یک شرکت هم در ایران و هم در کانادا شعبه دارد. مدیر این شرکت می‌تواند یک نیروی کار ایرانی را با ویزای انتقال درون شرکتی (ICT)، به کشور کانادا منتقل کند. به نحوی که نیروی کار هم در کشور کانادا اجازه اقامت دارد و هم قادر به فعالیت شغلی است. این هدف و کارکرد اصلی ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) را به نحو روشنی نشان می‌دهد. اکنون پرسش اینجاست که چگونه می‌توان از این نوع ویزا بهره‌مند شد؟

ویزای انتقال درون شرکتی کانادا (ICT)

شرایط بهره‌مندی از ویزای (ICT) چگونه است؟

برای استفاده از ویزای (ICT) یا همان (Intra Company Transfer) باید چه شرایطی وجود داشته باشد؟ با نگاهی به بخش پیشین، می‌توان به یک موضوع مهم در رابطه با ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) پی برد. واقعیت این است که شرایط اخذ ویزای انتقال درون شرکتی (ICT)، از دو جنبه باید مورد بررسی قرار گیرد. دسته اول شروط و شرایط، مربوط به وضعیت خود شرکت هستند. به هر حال هر شرکتی، با هر موقعیتی قادر به تقاضای ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) نیست. دسته دوم شرایط نیز مربوط به نیروی کاری است که قرار است از طریق این ویزا به کانادا منتقل شود. پس در نظر داشته باشید که این موضوع باید از دو جنبه بررسی شود.

کدام شرکت‌ها امکان اخذ ویزای (ICT) را برای کارکنان خود دارند؟

همانطور که گفته شد، اولین دسته از پیش‌نیازها برای اخذ ویزای (ICT) مربوط به شرکت‌ها هستند. در رابطه با شرکتی که متقاضی اخذ (ICT) برای نیروی کار خود است باید به موارد زیر توجه کرد.

  • شرکت متقاضی باید ضمن حضور فعال در خارج از خاک کانادا، درون خاک این کشور یک شرکت مادر، شرکت تابعه، شاخه، شعبه و یا هر نهاد وابسته دیگری را به طور رسمی ثبت کرده باشد.
  • هر دو بخش داخل و خارج از خاک کانادا، به صورت همزمان فعال بوده و با هم در ارتباط باشند. دقت داشته باشید این یعنی دو بخش مذکور باید مشغول به ارائه کالا یا خدمات باشند. دولت کانادا تأکید می‌کند که صرف داشتن یک موقعیت، مثلاً یک دفتر غیرکاربردی درون خاک کانادا، برای استفاده از شرایط ویزای (ICT) کافی نیست.

با در نظر داشتن مورد فوق، نباید یک مسئله را فراموش کرد. اگر در حال حاضر شرکتی فعال در خارج از خاک کانادا داشته و قصد استفاده از شرایط ویزای (Intra Company Transfer) را دارید، باید اقدام به ثبت شعبه شرکت در کانادا کنید. پس در این مواقع ثبت شعبه شرکت در کانادا یک پیش‌نیاز برای استفاده از ویزای (ICT) است. برای امور مربوط به ثبت شعبه شرکت در کانادا نیز می‌توانید به طور مستقیم با ما در ارتباط باشید.

کدام دسته از نیروی کار امکان اخذ ویزای (ICT) دارند؟

روند قانونی استفاده از ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) به گونه‌ای است که متقاضی در طول آن، یک مجوز معافیت از (LMIA) دریافت می‌کند. (LMIA) مجوز و معیاری است که کارفرمایان به منظور استخدام نیروی کار خارجی به آن نیاز دارند. یعنی در شرایط عادی تنها در صورت اخذ آن مجاز به استخدام نیروی کار غیر کانادایی هستند. اما در این طرح یک مجوز معافیت از (LMIA) صادر شده و انتقال شخص به آن بخشی از شرکت که در خاک کاناداست، منوط به داشتن (LMIA) نیست. حال کارفرما در چه صورت می‌تواند با مجوز معافیت از (LMIA) نیروی کار خود را به کانادا منتقل کند. در صورتی که علاوه بر شرایط بخش پیشین، نیروی کار نیز شرایط زیر را داشته باشد. شرایط عمومی آن بدین شرح است.

  • نیروی کار باید به صورت رسمی و مطابق مستندات قانونی استخدام شرکت چندملیتی باشد
  • نیروی کار باید آمادگی فعالیت در کانادا در یکی از موقعیت‌های شغلی سطح اجرایی، مدیریت ارشد یا مشاغل با تخصص ویژه را داشته باشد.
  • نیروی کار متقاضی اخذ ویزای انتقال درون شرکتی (ICT)، باید طی سه سال گذشته، حداقل 1 سال را به طور تمام وقت در شرکت مذکور استخدام بوده و مشغول به کار بوده باشد.

اما در صورت وجود شرایط عمومی مطابق توضیحات فوق، نوبت به شرایط خاص متقاضی استفاده از (ICT) می‌رسد. نیروی کاری که قصد اخذ ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) را دارد، باید در یکی از سه حالت زیر قرار گرفته باشد.

اگر بخشی از ظرفیت اجرایی شرکت است:

  • بخشی از چارت اصلی مدیریت شرکت بوده و نقش هدایتی برجسته‌ای داشته باشد
  • خط مشی و اساسنامه سازمانی شرکت آن موقعیت مدیریتی یا اجرایی را تصریح کرده باشد
  • شخص دارای ابتکار عمل وسیعی در موضوعات مدیریتی و تصمیم‌گیری شرکت باشد
  • از حیث سلسله مراتب اجرایی و مدیریتی صرفاً تحت نظر و هدایت هیئت مدیره یا سهامداران باشد

اگر بخشی از نیروی کار با دانش و تخصص ویژه است:

  • تخصص خاصی در رابطه با حوزه فعالیت شرکت و خدمات آن داشته باشد. به این صورت که به دانش، مهارت یا تخصصی دسترسی داشته باشد که در صورت دسترسی سایر شرکت‌های رقیب، امکان همانندسازی یا کپی در محصولات یا خدمات وجود داشته باشد.
  • سطح بالایی از دانشی خاص را داشته باشد با این شرط که آن دانش یا تخصص با میزان بالایی از تجربه بدست آمده باشد. هر قدر تجربه شخص در آن زمینه بیشتر باشد، شانس احراز این شرط بیشتر است. همچنین لازم به ذکر است که حداقل در 5 سال گذشته فرد باید تجربه یادگیری و فعالیت در آن تخصص یا دانش ویژه را داشته باشد.

شایان ذکر است که دسته‌ای دیگر از نیروی کار متقاضی استفاده از ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) در رده ظرفیت مدیریتی شرکت قرار می‌گیرند. برای اطلاع از جزئیات شرایط این دسته نیز می‌توانید به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

شرکت Pragma

شرکت مهاجرتی پرگما با بهترین تیم تخصصی مهاجرت به کانادا، آماده همراهی شما جهت اخذ اقامت و ویزای کانادا می باشد. برای دریافت مشاوره تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید تا تیم ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. جهت دریافت اطلاعات تماس ما به سایت www.impragma.irm مراجعه کنید.


درخواست مشاوره مهاجرت