• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

ویزای خود اشتغالی کشور کانادا (Self-Employed)

در این مقاله به بررسی روش های دریافت ویزای خود اشتغالی کشور کانادا که یکی از راه های اصلی مهاجرت به این کشور است، می پردازیم.

کشور کانادا، در سال های اخیر به یکی از مقصد های اصلی بسیاری از توریستان تبدیل شده است. وضعیت اقتصادی مناسب، سطح رفاه اجتماعی بالا و ... جز عواملی می باشند که کشور کانادا را به یکی از محبوب ترین کشور های دنیا برای مهاجران تبدیل کرده اند. در حال حاضر شما می توانید با روش های مختلفی برای دریافت اقامت کانادا اقدام نمایید. مهاجرت از طریق کار، سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و ... جز پر طرفدار ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشند. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای خود اشتغالی کشور کانادا ( Self-Employed ) را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید!

دفتر ایران

‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

دفتر کانادا

‪+‬1 ‪(‬647‪)‬ 479 0744

ایمیل

info@impragma.irm
ویزای خود اشتغالی کشور کانادا برای چه مشاغلی صادر می گردد ؟

ویزای خود اشتغالی کشور کانادا ( Self-Employed ) در حال حاضر به هنرمندان و ورزشکاران اختصاص یافته است. در نتیجه تنها ورزشکاران حرفه ای و یا افرادی که در شاخه های هنری مختلف مشغول به کار هستند، می توانند از این ویزا استفاده نمایند. به این نکته دقت داشته باشید که تمامی افراد فعال در این حوزه ها نمی توانند ویزای فوق را دریافت نمایند و باید شرایط ویژه و منحصر به فردی داشته باشند. در ادامه لیستی از مشاغلی که قابلیت دریافت ویزای ( Self-Employed ) را دارند به شما ارائه خواهیم داد.

مشاغل موجود در حوزه فرهنگی و هنری :

بازیگر بایگانی عکاس صدا بردار طراح پارچه
کمدین نویسنده کتابدار طراح گرافیک رهبر ارکستر
نقاش ویراستار تصویر بردار تصویرگر نوازنده
مجسمه ساز روزنامه نگار تکنسین پخش طراح داخلی هنر های اجرایی
تهیه کننده ژورنالیست تکنسین هنر طراح مد و پوشاک  
کارگردان و مشاغل مرتبط با آن روابط عمومی و ارتباطات مشاغل در ارتباط با موزه ها مشاغل مرتبط با گالری های هنری مشاغل مرتبط با تصویرسازی
مترجم اصطلاح شناس اپراتور فیلم طراح صحنه طراح صحنه تئاتر

 

مشاغل موجود در حوزه ورزشی :

 مربی حرفه ای ورزشی ورزشکار مشاغل مرتبط با ورزش داور و مقاومات ورزشی
ویزای خود اشتغالی کشور کانادا

مهارت و تجربه لازم برای دریافت ویزای خود اشتغالی کشور کانادا :

برای دریافت ویزای ( Self-Employed ) کانادا باید از  تجربه کافی و قابل توجهی در حوزه فعالیت خود برخوردار و به نوعی متخصص آن حوزه باشید. در حال حاضر حداقل سابقه کاری مورد نیاز این ویزا برابر با ۲ سال می باشد. به این نکته دقت داشته باشید که عدد فوق تنها یک پیش نیاز برای دریافت ویزا کاری کانادا می باشد و امروزه رقابت بسیار چشمگیری برای دریافت این ویزا وجود دارد. در نتیجه برای دریافت ( Self-Employed ) باید از یک رزومه کاری قدرتمند و حرفه ای برخوردار باشید تا بتوانید در این رقابت پیروز شوید و نمره قابل توجهی در سیستم نمره دهی پرونده مهاجرتی خود کسب نمایید. اما به طور کلی برخورداری از شرایط زیر برای متقاضیان الزامی می باشد :

1-  دو سال تجربه حضور در رقابت های جهانی ورزشی یا فرهنگی

2-  دو سال تجربه ی کار به صورت خود اشتغالی در حوزه های فوق

3-  یک سال تجربه ی رقابت در سطح جهانی و یک سال تجربه ی خوداشتغالی در حوزه هنری و ورزشی

بررسی سیستم نمره دهی به پرونده مهاجرتی :

برای دریافت ویزای خود اشتغالی کشور کانادا باید حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز موجود در سیستم نمره دهی پرونده مهاجرتی کانادا را دریافت نمایید. در غیر این صورت امکان دریافت ویزا برای شما وجود نخواهد داشت. در ادامه موارد تاثیر گذار بر روی امتیازهای دریافتی شما را بررسی خواهیم کرد.

سن متقاضی :‌ سن متقاضی یکی از مواردی می باشد که شما می توانید از طریق آن تا حداکثر ۱۰ امتیاز دریافت نمایید.

متقاضیان ۲۱ تا ۴۹ سال ۱۰ امتیاز ( حداکثر امتیاز قابل دریافت )
متقاضیان ۲۰ و ۵۰ ساله ۸ امتیاز
متقاضیان ۱۹ و ۵۱ ساله ۶ امتیاز
متقاضیان ۱۸ و ۵۲ ساله ۴ امتیاز
متقاضیان ۱۷ و ۵۳ ساله ۲ امتیاز

 

لازم به ذکر است که متقاضیان زیر ۱۷ سال و بالای ۵۴ سال هیچ امتیازی از طریق سن خود کسب نخواهند کرد.

تحصیلات متقاضی :‌ تحصیلات، یکی دیگر از آپشن هایی می باشد که تاثیر چشمگیری بر روی سیستم امتیازدهی مورد نیاز جهت دریافت ویزای خود اشتغالی کشور کانادا می گذارد. در ادامه به بررسی میزان تاثیر گذاری هر مدرک تحصیلی می پردازیم.

دبیرستان ۵ امتیاز ( حداقل امتیاز دریافتی )
دیپلم ۱ ساله ۱۲ امتیاز
دیپلم ۱ ساله و مدرک گواهینامه تجارت یا مدرک آموزش ۱۵ امتیاز
مدرک کارشناسی ۱ ساله ۱۵ امتیاز
دیپلم ۲ ساله و گواهینامه تجارت ۲۰ امتیاز
مدرک کارشناسی دو ساله یا بیشتر ۲۰ امتیاز
دیپلم سه ساله و گواهینامه تجارت یا مدرک آموزش  ۲۲ امتیاز
دیپلم سه ساله و گواهینامه تجارت یا مدرک آموزش ۲۲ امتیاز

 

حداکثر امتیاز دریافتی از طریق تحصیلات هم به مدرک دکترا یا فوق لیسانس با ۲۵ امتیاز تعلق می گیرد.

تجربه کار متقاضی :

تجربه کاری شما، بیشترین تاثیر را بر روی امتیاز های دریافتی شما خواهد گذاشت. به طوری که شما می توانید تا حداکثر ۳۵ امتیاز را با کمک آن دریافت نمایید. تجربه کاری شما باید حداقل ۵ سال قبل از ارائه درخواست دریافت ویزای خود اشتغالی کشور کانادا شروع شده باشد.

مدرک زبان و سازگاری متقاضی :

تسلط داشتن به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی می تواند کمک قابل توجهی به امتیازگیری شما کند. به طوری که شما می توانید تا حداکثر ۲۴ امتیاز را از طریق تسلط به زبان های فوق دریافت نمایید. امتیاز مدرک زبان شما وابسته به چهار فاکتور نوشتن، خواندن، توانایی صحبت کردن و گوش کردن می باشد. در نهایت امتیاز مرتبط با سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی شما به صورت سطح بالا، متوسط یا پایه ارائه خواهد شد.

متقاضی ویزای خود اشتغالی کشور کانادا با داشتن بستگان در این کشور، تحصیل قبلی در کانادا، کار قبلی در کانادا و سطح تحصیلات همسر یا پارتنر خود، می تواند تا حداکثر ۶ امتیاز سازگاری نیز دریافت نماید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و کاملی در زمینه دریافت ویزای ( Self-Employed ) دریافت کرده باشید.

 

شرکت Pragma

شرکت مهاجرتی پرگما با بهترین تیم تخصصی مهاجرت به کانادا، آماده همراهی شما جهت اخذ اقامت و ویزای کانادا می باشد. برای دریافت مشاوره تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید تا تیم ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. جهت دریافت اطلاعات تماس ما به سایت www.impragma.irm مراجعه کنید.


درخواست مشاوره مهاجرت