• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
کانادا کدام واکسن ها را قبول دارد؟

کانادا کدام واکسن ها را قبول دارد؟

در زمان شروع کرونا، کانادا یکی از کشور هایی بود که قوانین سختی برای ورود و خروج به کشور قرار داد. بعد از آن نیز توجه خاصی به واکسن داشت. در ابتدای امر محدودیت های شدیدی برای مردم کانادا و اتباع خارجی وضع شد. این محدودیت ها برای افزایش سلامتی مردم و جلوگیری از همه گیر شدن کرونا تعبیه شده بود. به مرور زمان و با پیدا شدن واکسن های متفاوت، محدودیت های این کشور کاهش پیدا کرد.

واکسن های مورد تایید کرونا کدامند؟

با شروع بیماری کرونا و اوج گرفتن آن محدودیت های زیادی از طرف کشور کانادا برای مردم گذاشته شد. به طور مثال آن ها باید چند روز در قرنطینه می ماندند و یا اینکه آزمایش های مختلف کرونا را انجام می دادند. بعد از پیدا شدن واکسن، دیگر این محدودیت ها وجود ندارد و تنها لازم است که افراد مدارک واکسیناسیون خود را به صورت کامل ارائه دهند. در این صورت می توانند به راحتی به کشور کانادا سفر کنند.

در ابتدای شروع واکسیناسیون افراد، کشور کانادا واکسن های فایزر، آسترازنکا، جانسون اند جانسون، مدرنا را تایید کرده بود. در نتیجه تنها افرادی که این واکسن ها را زده بودند می توانستند به کشور کانادا سفر کنند. اما به تازگی این کشور واکسن های سینووکس، سینوفارم و واکسن کووکسین را نیز تایید کرده است.

اگر شما قصد سفر به کشور کانادا را دارید، باید تمام مراحل واکسینه شدن را چند روز قبل از سفر انجام داده باشید و مدارک آن را همراه خود داشته باشید. این مدارک حتما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند. علاوه بر آن این مدارک ترجمه شده باید توسط یک مرکز معتبر مهر زده شده باشد.

واکسن های مورد تایید کرونا کدامند؟

 

افرادی که به صورت کامل واکسینه نشدند برای سفر چه کنند؟

اگر شما می خواهید به کشور کانادا سفر کنید اما واکسن نزده اید و یا اینکه تمام مراحل آن را به پایان نرسانده اید، باید از قوانین کانادا پیروی کنید. تمام قوانین قبل از شروع واکسیناسیون برای افرادی که واکسینه نشده اند پابرجا می باشد. در نتیجه این افراد باید قبل از ورود به کشور کانادا، سه شب را در یک هتل با اجازه ی دولت بگذرانند و تست های پی سی آر را انجام دهند.

کشور کانادا به سلامتی مردم خود اهمیت بسیار زیادی می دهد به همین سبب همچنان قوانین سخت و محکمی را برای افراد واکسن نزده به اجرا در می آورند. تمام این افراد مجبورند برای ورود به کشور، قوانین را رعایت کنند.

برای سفر به کانادا در شرایط بیماری کرونا چه مدارکی لازم است؟

در حال حاضر با استفاده ی بیشتر افراد از واکسن، محدودیت های ورود و خروج کشور کانادا کاهش پیدا کرده است. به همین سبب سفر ها به این کشور افزایش پیدا کرده است. برای ورود به کشور کانادا در شرایط کرونایی باید مدارک خاصی را همراه خود داشته باشید.

اولین مدرکی که هر مسافر باید همراه خود داشته باشد، مدرک معتبری از سلامتی خود می باشد. او علاوه بر این مدرک باید نتیجه ی منفی تست پی سی آر خود را نیز به همراه داشته باشند.

تمام افراد بالای 5 سال باید مدارکی مبنی بر واکسینه شدن خود را ارائه دهند. این مدارک باید از واکسن هایی باشد که کشور کانادا آن ها را تایید کرده است. دیگر مدارک مورد تایید نیست و نمی توانید با آن ها به کشور کانادا سفر کنید.

آیا می توان با همراهی که واکسینه نشده به کانادا سفر کرد؟

تمام افراد بالای 12 سال برای ورود به کشور کانادا باید مراحل کامل واکسینه را انجام داده باشندو مدارک آن را تحویل دهند. اگر فردی که همراه شما است، زیر 12 سال سن دارد و واکسینه نشده است، باید آزمایش های مورد تایید کشور کانادا را انجام دهد. پس از مشخص شدن سلامت او، می توان به همراه او به کانادا سفر کرد. اما اگر این فرد بالای 12 سال داشته باشد، نمی توان بدون واکسینه شدن وارد کشور کانادا شد.

اگر تنها دوز سوم واکسن مورد تایید کانادا باشد، می توان به این کشور سفر کرد؟

ممکن است بسیاری از افراد از واکسن برکت استفاده کرده باشند. اگر فرد دو دوز اول را برکت زده باشد و دوز سوم را آسترازنکا یا سینوفارم بزند، باز هم نمی تواند به کشور کانادا سفر کند. زیرا طبق قوانین کشور کانادا افراد باید دو دوز اول را از بین واکسن های مورد تایید زده باشند. در غیر این صورت اجازه ی سفر به کشور کانادا را ندارند.

البته در حال حاضر می توانند با شرایط افرادی به کانادا سفر کنند که هیج واکسنی را استفاده نکرده اند. در نتیجه آن ها باید قوانین قرنطینه و … را انجام دهند.

اگر تنها دوز سوم واکسن مورد تایید کانادا باشد، می توان به این کشور سفر کرد؟

اگر فردی در مورد روند واکسیناسیون خود اطلاعات غلط بدهد، چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما تمام واکسن های مورد نیاز را نزده باشید و اطلاعات غلطی را در اختیار مسئولان قرار دهید، به احتمال زیاد با قوانین جعل مجازات خواهید شد. مجازات این اعمال 6 ماه حبس، پرداخت جریمه به مبلغ 750 هزار دلار و …. می باشد.

اگر شما وارد کشور کانادا شوید و قوانین قرنطینه را رعایت نکرده باشید یا اینکه خلاف های دیگری انجام داده باشید، ممکن است به ازای هر روز 5 هزار دلار جریمه شوید و یا اینکه برای خلاف های بزرگ تر، جریمه های بیشتری متقبل شوید.

نتیجه گیری

کشور کانادا همیشه یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای مردم جهان بوده است. با شیوع بیماری کرونا، مسئولان این کشور، ورود و خروج را محدود کردند. آن ها با وضع قوانین سخت گیرانه از ورود مسافران به داخل کشور جلوگیری کردند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

با گذشت زمان و انجام واکسیناسیون تمام مردم جهان، این کشور قوانین سخت گیرانه را برای مسافران حذف کرد تا آن ها بتوانند به راحتی به این کشور سفر کنند. در حال حاضر افراد می توانند با ارائه ی مدارک واکسینه شدن خود به وسیله ی واکسن های مورد تایید کشور کانادا، به راحتی به این کشور سفر کنند. در این بین افرادی که واکسن نزده اند باید همچنان قوانین قرنطینه را به خوبی رعایت کنند و آزمایش های تعیین شده را انجام دهند.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت