• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری

سیستم Express Entry از سال 2015 و با هدف جذب نیروی کار برای استان‌های کانادا راه اندازی شده است. برای دریافت اقامت کاری کانادا از طریق این سیستم که 4 برنامه مهاجرتی این کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد، باید شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری را داشته باشید ...

سیستم اکسپرس انتری یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. این سیستم که از 4 برنامه مهاجرت کاری پشتیبانی می‌کند، یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت این کشور آمریکای شمالی به شمار می‌رود. چنانچه بخواهید زندگی در کانادا را تجربه کنید، یا اگر می‌خواهید در این کشور کار کنید، قطعا ساخت پروفایل در این سیستم گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. با تمام تفاسیر، اطلاع از شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری بسیار مهم است، چرا که می‌تواند به شما کمک کند در مدت زمان کمتری وارد خاک این کشور شوید.

اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید!

دفتر ایران

‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬

دفتر کانادا

‪+‬1 ‪(‬647‪)‬ 479 0744

ایمیل

info@impragma.irm
شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری چیست؟

سیستم Express Entry در سال 2015 با هدف بهبود و تسریع ورود مهاجران به خاک این کشور راه اندازی شد. با توجه به کمبود نیروی کار در این کشور، دولت فدرال تصمیم گرفت تا با راه اندازی چنین سیستمی، نیروهای مورد نیاز استان‌های خود را جذب کند. به این ترتیب افراد با برخورداری از شرایط خاص می‌توانند به راحتی وارد این کشور شده و اقامت آن را دریافت کنند.

به عبارت ساده‌تر، متقاضیان ورود به خاک کانادا می‌توانند درخواست خود را در سیستم ثبت کنند. ثبت این درخواست با ساخت یک پروفایل کاری در سیستم انجام می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد مدارک خود را برای سازمان ارسال کنند. در صورتی که فرد بتواند از حداکثر امتیازهای این بخش، به حد نصاب لازم دست پیدا کند، می‌تواند وارد استخر متقاضیان شود. در این بخش امتیازهای متقاضی با سایر افراد مقایسه می‌شود و در هر دوره به تعدادی از داوطلبان که بیشترین امتیاز را دارند، مجوز ورود اعطا می‌شود.

به این ترتیب اگر مدارک شما تکمیل باشد، به راحتی می‌توانید پس از دریافت دعوتنامه اقامت کانادا را دریافت کنید و زندگی در این کشور را آغاز نمایید.

اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری

برنامه‌های سیستم اکسپرس انتری

به طور کلی Express Entry دارای 4 برنامه مختلف است. هر فردی با توجه به شرایطی که دارد، می‌تواند از طریق یکی از برنامه‌های زیر اقدام به دریافت اقامت کاری کند:

1 اسکیلد ورکر یا نیروی کار متخصص فدرال Federal Skilled Worker Class
2 اسکیلد ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال Federal Skilled Trades Program
3 تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class
4 مهاجرت استانی کانادا Provincial Nominee Programs
شرایط دریافت امتیاز لازم برای ورود به استخر متقاضیان

همانطور که پیشتر گفته شد، یکی از اولین شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری ساخت پروفایل در این سیستم و کسب حداقل امتیاز 67 برای ورود به استخر متقاضیان در نظر گرفته شده است. در این مرحله هر فردی می‌تواند یک پروفایل ایجاد کند، اما تنها در صورتی می‌تواند وارد استخر شود که به حدنصاب 67 امتیاز رسیده باشد. مجموع امتیازات این بخش 100 بوده که از 6 فاکتور مختلف محاسبه می‌شود:

  1. امتیاز تحصیلات در سیستم اکسپرس انتری
مدرک تحصیلی امتیاز
دکتری یا معادل آن 25
فوق لیسانس، دکتری حرفه‌ای و معادل آن 23
بیش از 1 مدرک بالاتر از دیپلم که اخذ یکی از آن‌ها حداکثر بیش از 3 سال زمان برده باشد 22
یک دوره بالاتر از دیپلم مانند لیسانس که حداقل سه سال طول کشیده باشد 21
فوق دیپلم یا مدرک 2 ساله 19
مدرک دوره 1 ساله بالاتر از دیپلم 15
دیپلم 5

 

  1. امتیاز مدرک زبان در سیستم اکسپرس انتری
نمره مدرک زبان speaking listening reading writing
9CLB یا بالاتر 6 6 6 6
8CLB 5 5 5 5
7CLB 4 4 4 4

ارائه مدرک دوم در صورتی که نمره آن بالاتر از CLB5 باشد، 4 امتیاز دیگر برای متقاضی اضافه خواهد کرد.

  1. امتیاز سابقه کاری در سیستم اکسپرس انتری
سابقه کار امتیاز
1 سال 9 امتیاز
2 – 3 سال 11 امتیاز
4 – 5 سال 13 امتیاز
6 سال یا بیشتر 15 امتیاز

 

  1. امتیاز سن در سیستم اکسپرس انتری
سن امتیاز
کمتر از 18 0
18 - 35 12 امتیاز
36 11 امتیاز
37 10 امتیاز
38 9 امتیاز
39 8 امتیاز
40 7 امتیاز
41 6 امتیاز
42 5 امتیاز
43 4 امتیاز
44 3 امتیاز
45 2 امتیاز
46 1 امتیاز
47 یا بیشتر 0

 

  1. امتیاز پیشنهاد کاری یا جاب آفر در سیستم اکسپرس انتری
پیشنهاد کاری امتیاز
تمام وقت، با حقوق و در لیست مشاغل 0، A یا B 10 امتیاز

 

  1. امتیاز سازگاری در سیستم اکسپرس انتری
شرایط سازگاری امتیاز
ارائه مدرک زبان توسط همسر (در همه مهارت‌ها نمره CLB4 یا بالاتر) 5
تحصیل در کشور کانادا (حداقل به مدت 2 سال در مقاطع دبیرستان یا بالاتر) 5
تحصیل همسر در کشور کانادا (حداقل به مدت 2 سال در مقاطع دبیرستان یا بالاتر) 5
سابقه کار در کشور کانادا (حداقل یک سال به صورت تمام وقت و مشاغل گروه 0 A یا B) 10
سابقه کار در کشور کانادا (حداقل یک سال به صورت تمام وقت و مشاغل گروه 0 A یا B) 5
داشتن پیشنهاد کاری از کانادا 5
داشتن فامیل یا بستگان درجه یک در کانادا اعم از پدر، مادر، دایی، خاله و غیره که شهروند بوده یا اقامت موقت داشته باشند. 5

 

چنانچه فرد بتواند حداقل 67 امتیاز از مجموع 100 امتیاز بالا را دریافت کند، شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری را دارد. به این ترتیب پروفایل وی وارد استخر متقاضیان شده و در صورتی که امتیاز وی از سایر متقاضیان بیشتر باشد، شانس این را دارد تا در قرعه کشی دوره‌ای به عنوان یکی از افراد مورد پذیرش اقامت کاری کانادا را دریافت کند.

در این مرحله امتیاز متقاضیان با توجه به 6 فاکتور قبلی از 1000 سنجیده می‌شود. دقت کنید که حداقل امتیاز لازم کاملا به شانس شما و افرادی که در استخر قرار دارند. بستگی دارد. ممکن است که در یک دوره فردی با مجموع امتیازات 600 بتواند دعوتنامه دریافت کند، اما در دوره بعدی فردی با مجموع امتیازات 700 نتواند در این قرعه کشی برنده شود.

جمع بندی

متقاضیان دریافت اقامت کاری کانادا می‌توانند با تشکیل پروفایل در سیستم اکسپرس انتری با دیگر افراد جهت ورود به این کشور رقابت کنند. البته ناگفته نماند که داشتن شرایط اولیه مانند برخورداری از مدرک زبان جهت ساخت پروفایل در این سیستم اجباری است. با این وجود اگر در Express Entry ثبت نام کرده‌اید باید با توجه به شرایط خود امتیاز خود را ارتقا دهید تا شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق اکسپرس انتری برای‌تان بهتر شود. توجه کنید که سیستم Express Entry از سال 2015 راه اندازی شده و در حال حاضر سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای رسیدن به اقامت کاری کانادا محسوب می‌شود.

شرکت پرگما

شرکت مهاجرتی پرگما با بهترین تیم تخصصی مهاجرت به کانادا، آماده همراهی شما جهت اخذ اقامت و ویزای کانادا می باشد. برای دریافت مشاوره تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید تا تیم ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. جهت دریافت اطلاعات تماس ما به سایت www.impragma.irm مراجعه کنید.


درخواست مشاوره مهاجرت