• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
زبان کشور کانادا چیست؟

زبان کشور کانادا چیست؟

افرادی که قصد دارند برای مهاجرت به کانادا و اقامت به کشور کانادا بروند، باید قبل از هر چیز با زبان کشور کانادا آشنا شوند. زیرا افراد برای خرید کردن، پیدا کردن دوست، انجام کار های اداری و … به دانستن زبان مردم کشور کانادا نیازمند می باشد. اگر شما بدون هیچ گونه آگاهی از زبان مردم کانادا، به این کشور سفر کنید، بدون شک احساس سردرگمی خواهید داشت. در نتیجه باید قبل از هر کاری با زبان کشور کانادا آشنا شوید.

کانادا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت به حساب می آید. به همین سبب افراد زیادی از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می کنند. این افراد می توانند برای تحصیل، تجارت، سرمایه گذاری، کار و …. به این کشور سفر کرده باشند. در هر صورت آن ها نیاز به آموزش زبان کشور کانادا دارند تا بتوانند امور کاری خود را به راحتی انجام دهند.

زبان رایج مردم کشور کانادا چیست؟

کانادا یکی از کشور هایی است که مردم آن به زبان های مختلف با یکدیگر صحبت می کنند. از اصلی ترین زبان های این کشور می توان به زبان انگلیسی و فرانسوی اشاره کرد. البته در حال حاضر بیشتر مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند و تنها بخش کوچکی از مردم، به زبان فرانسوی صحبت می کنند.

مردمی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند و آن را تنها زبان خود می دانند، عقیده دارند که اصل و نسب آن ها به انگلیس بر می گردد. این افراد حدود 50 درصد از مردم کشور کانادا را شامل می شوند.

اما برخی از مردم کشور کانادا، زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده اند. افرادی که به کانادا مهاجرت کرده اند یا اینکه به زبان بومی کانادایی صحبت می کردند، جزء این دسته می باشند. این افراد حدود 30 تا 40 درصد جمعیت کانادا را شامل می شوند.

مردمی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند و آن را زبان اصلی خود می دانند، محدود هستند. بیشتر این افراد در استان کبک زندگی می کنند.

زبان رایج مردم کشور کانادا چیست؟

 

زبان مورد نیاز برای تحصیل در کشور کانادا

همانطور که در بخش های قبل بیان کردیم ، زبان کشور کانادا شامل دو زبان انگلیسی و فرانسوی می باشد. در نتیجه زمانی که شما کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید باید به این مورد دقت داشته باشید. قبل از هر چیز شما باید بدانید چه شهر و دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید. زیرا در هر ایالت و شهری ممکن است مردم به زبان های مختلف مانند فرانسوی و انگلیسی صحبت کنند. زبان تدریس دانشگاه نیز به منطقه و شهر مورد نظر بستگی دارد.

به طور مثال اگر دانشگاه تورنتو را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، باید زبان انگلیسی را فرا بگیرید. زیرا تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد. اما اگر دانشگاه مونترال را انتخاب کرده اید، باید بدانید که تدریس در این دانشگاه به زبان فرانسوی می باشد. در نتیجه شما باید زبان فرانسوی را فرا بگیرید.

زبان رسمی و اداری کشور چیست؟

در گذشته و تا دهه ی 1950 میلادی، زبان رسمی و اداری کشور کانادا، تنها زبان انگلیسی بود. به همین سبب افرادی که انگلیسی صحبت می کردند، توانستند ثروت و قدرت بیشتری نسبت به دیگر مردم کسب کنند. با رسمی بودن زبان انگلیسی، بیشتر کار های تجاری، اداری و … نیز با زبان انگلیسی انجام می شد. با این اوضاع، افراد فرانسوی زبان بسیار فقیر و ضعیف شدند. اما در دهه ی 1960 یک انقلاب به راه افتاد.

انقلاب آرام کبک باعث شد که احترام بیشتری به افراد فرانسوی زبان گذاشته شود و جایگاه مناسب تری برای آن ها به وجود آید. روز به روز اوضاع افراد فرانسوی زبان بهتر شد. بعد از روی کار آمدن نخست وزیر ترودو، وضعیت به کلی تغییر یافت و او اعلام کرد که کانادا یک کشور دو زبانه می باشد. در نتیجه حقوق و موقعیت، برای افراد انگلیسی زبان و فرانسوی زبان به طور یکسان در نظر گرفته می شود.

با این قانون زبان رسمی و اداری کشور به هر دو زبان تغییر یافت و افراد برای انجام کار های اداری دیگر با مشکل مواجه نخواهند بود.

مهم ترین سوالات در مورد زبان کشور کانادا

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، زبان این کشور می باشد. آن ها سوالات بسیار زیادی دارند که در این بخش به برخی از آن ها پاسخ می دهیم.

مهم ترین سوالات در مورد زبان کشور کانادا

زبان رسمی کشور کانادا چه زبانی است؟

این کشور به عنوان یک کشور دو زبانه شناخته می شود به همین سبب زبان کشور کانادا به صورت رسمی آن شامل دو زبان فرانسوی و انگلیسی می باشد.

آیا مردم کانادا به زبان بومی نیز صحبت می کنند؟

بله بسیاری از مردم این کشور به زبان بومی خود صحبت می کنند. این افراد حدود 0.4 درصد مردم کشور کانادا را شامل می شوند. زبان دوم این افراد بیشتر زبان انگلیسی می باشد. بیشتر این افراد در شهر های کبک، ساسکاچوان و …. زندگی می کنند. زبان هایی مانند اسپانیایی، پنجایی، چینی و …. از زبان های محلی و بومی کانادا به شمار می رود.

برای گرفتن شهروندی کانادا باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط بود؟

بله. اگر شما بخواهید یک شهروند کانادایی به حساب آیید، باید حتما به یکی از زبان های انگلیسی و فرانسوی تسلط داشته باشید. البته در این بین استثنا هم وجود دارد. به طور مثال افرادی که سن زیادی دارند یا اینکه از تخصص ویژه ای بهره مند هستند، نیاز به تسلط در زبان فرانسوی و انگلیسی ندارند.

وضعیت ایرانیان در کشور کانادا به چه شکل است؟

به طور کلی ایرانیان حدود یک و نیم درصد از کل جمعیت کانادا را به خود اختصاص داده اند. بیشتر این افراد در شهر تورنتو و تعدادی از آن ها در شوهر مونترال ساکن هستند. اگر قصد دارید هموطنان خود را در آن کشور مشاهده کنید، حتما باید به این شهر ها سری بزنید.

بیشتر فرانسوی ها در کجا سکونت دارند؟

بیشتر افرادی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند، در کبک ساکن هستند. برخی از آن ها نیز در آتلانتیک زندگی می کنند. در نتیجه در زمان انتخاب شهر، به زبان آن ها دقت کنید.

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت