• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
آشنایی با 10 دانشگاه برتر کانادا

آشنایی با 10 دانشگاه برتر کانادا

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، قبل از هرچیز باید اطلاعاتی درمورد دانشگاه های آن کسب کنید. در این مطلب شما را با 10 دانشگاه برتر کانادا آشنا می کنیم. کانادا دارای دانشگاه های بسیار معتبری می باشد. به همین دلیل بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در خارج، کشور کانادا می باشد. 26 مورد از دانشگاه های این کشور جزء هزار دانشگاه برتر جهان می باشند. در نتیجه می توان از سطح بالای علمی آن ها اطمینان داشت.

معرفی 10 دانشگاه برتر کانادا

در این قسمت سعی می کنیم 10 دانشگاه برتر کانادا را برای شما معرفی کنیم. در این صورت شما می توانید با اطلاعات بیشتری تصمیم خود را در مورد تحصیل در کانادا بگیرید. 10 دانشگاه برتر کانادا بر اساس رتبه ی جهانی، شامل موارد زیر می شوند.

دانشگاه تورنتو یکی از 10 دانشگاه برتر کانادا

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور کانادا، دانشگاه تورنتو می باشد. این دانشگاه در سال 1827 تاسیس شد و در سال 1910 بازسازی آن انجام شد. این دانشگاه بزرگ ترین و کامل ترین کتابخانه ی کل کشور کانادا را در خود جای داده است که دانشجویان می توانند برای مطالعه ی هر موضوعی به آن مراجعه کنند.

اولین مطالعات در مورد مردم شناسی باستان و مدرن در سال 1857، در دانشگاه تورنتو صورت گرفت. به همین سبب شهرت این دانشگاه در کل جهان بیشتر شد. دانشگاه تورنتو در حال حاضر حدود 90 هزار دانشجو دارد که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. این دانشگاه حدود 700 رشته ی کارشناسی و 200 رشته ی کارشناسی ارشد دارد.

در حال حاضر دانشگاه تورنتو در رتبه ی 29 جهان قرار دارد. این رتبه به صورت مشترک متعلق به دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه تورنتو می باشد.

دانشگاه مک گیل یکی از 10 دانشگاه برتر کانادا

دانشگاه مک گیل در سال 1821 و در استان کبک و شهر مونترال تاسیس شد. زبان اصلی این دانشگاه انگلیسی است و در موارد محدودی می توان زبان فرانسوی را نیز مشاهده کرد. در این دانشگاه رشته های تحصیلی مختلفی وجود دارد که در بین تمام رشته ها، رشته ی پزشکی، بیشترین دانشجو بین المللی را به خود اختصاص داده است. به صورت کلی می توان بیان کرد که این دانشگاه بزرگ ترین و معروف ترین دانشگاه بین المللی شمال آمریکا به حساب می آید.

دانشگاه مک گیل همیشه بالاترین رتبه ها را در بین بهترین دانشگاه های کشور کانادا دریافت می کند. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه ی دوم، 10 دانشگاه برتر کانادا و در رتبه ی 35 دانشگاه های جهان قرار دارد.

10 دانشگاه برتر کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از 10 دانشگاه برتر کانادا به شمار می رود که در سال 1908 تاسیس شده است. این دانشگاه از امکانات تحقیقاتی و علمی بالایی برخوردار است به همین سبب دانشجویان توجه ویژه ای به این دانشگاه دارند. دانشگاه بریتیش کلمبیا حدود 70 هزار دانشجو دارد که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

رشته های ورزشی و رشته های مربوط به معدن در دانشگاه بریتیش کلمبیا بسیار قوی هستند.

این دانشگاه در سال 1915 به عنوان یک مرکز تدریس و تحقیق عالی در کشور کانادا شناخته شد. همین امر رتبه ی آن را در کشور کانادا و سطح جهان بالا برد. در حال حاضر رتبه ی این کشور در رنکینگ بین المللی 51 و در کشور کانادا 3 می باشد.

دانشگاه آلبرتا کانادا

در بین 10 دانشگاه برتر کانادا می توان نام دانشگاه آلبرتا را نیز مشاهده کرد. این دانشگاه در سال 1908 تاسیس شد. این دانشگاه از نظر علمی و تحقیقاتی در سطح بالایی قرار دارد. به همین سبب دانشجویان زیادی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند.

دانشگاه آلبرتا دارای رتبه ی 113 جهانی و رتبه ی 4 کشور کانادا می باشد. این دانشگاه در مرکز علمی قوی و معروف دارد که در شهر های ادمونتون و کلگری می باشند.

دانشگاه مونترال

یکی دیگر از 10 دانشگاه برتر کانادا، دانشگاه مونترال می باشد. این دانشگاه در سال 1878 در شهر مونترال تاسیس شد. در این دانشگاه زبان فرانسوی حرف اول را می زند و بیشتر رشته های آن با زبان فرانسوی تدریس می شوند.

دانشگاه مونترال دارای رتبه ی 5 در بین دانشگاه های کانادا و رتبه ی 137 در بین دانشگاه های جهان می باشد. رتبه ی این دانشگاه رو به پیشرفت و صعود است. به همین سبب پیش بینی می شود که در سال های بعدی شاهد رتبه های بهتری از این دانشگاه باشیم.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر یکی از بهترین دانشگاه های کشور کانادا به شمار می رود. دانشکده های زیادی در این دانشگاه وجود دارند که رشته های مختلفی را در خود جای داده اند. از بین تمام رشته ها، رشته های پزشکی مک مستر دارای معروفیت جهانی می باشند. این دانشگاه رتبه ی 140 را در بین دانشگاه های جهان دارد.

دانشگاه واترلو کانادا

یکی از جوان ترین دانشگاه های کشور کانادا دانشگاه واترلو می باشد. این دانشگاه در سال 1956 تاسیس شد. در حال حاضر واترلو رتبه ی 173 جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه برتر کانادا

دانشگاه وسترن

در بین 10 دانشگاه برتر کانادا نام دانشگاه وسترن نیز دیده می شود. این دانشگاه یکی از معروف ترین دانشگاه های کانادا به شمار می رود که رتبه ی 211 جهانی را دارا می باشد.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری نیز در بین 10 دانشگاه برتر کانادا وجود دارد. این دانشگاه در حال حاضر دارای 5 پردیس در کشور های مختلف می باشد. یکی از مهم ترین آن ها پردیسی است که در کشور قطر وجود دارد. این دانشگاه در رنکینگ بین المللی دارای رتبه ی 233 می باشد.

دانشگاه کوئینز کانادا

یکی دیگر از برترین دانشگاه های کشور کانادا، دانشگاه کوئینز نام دارد که در سال 1841 ساخته شده است. این دانشگاه اولین دانشگاهی است که پذیرش دانشجویان زن را انجام داد و برای آن ها یک دانشکده ی پزشکی خاص تاسیس کرد. سالانه دانشجویان مهاجر زیادی برای ادامه تحصیل به این دانشگاه مراجعه می کنند.

رتبه ی دانشگاه کوئینز در سطح جهانی، 239 و در بین دانشگاه های کانادا 10 می باشد. البته رتبه ی10 این دانشگاه مربوط به همه ی رشته ها نمی باشد. به طور مثال رشته های بیزینس این دانشگاه رتبه ی 5 و رشته های حقوق رتبه ی 3 تا 6 را در بین دانشگاه های کانادا دارا می باشند.

دیدگاه در"آشنایی با 10 دانشگاه برتر کانادا"

  1. […] از محبوب ترین رشته های موجود در دانشگاه های کانادا، دندانپزشکی می باشد. دندانپزشکی کانادا طرفداران بسیار […]

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت