• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم 2022

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم 2022

کانادا یکی از معتبرترین کشورهای است که در هنگام تحصیل، فرصت‌های بینظیری برای کسب تجربه عملی در شرکت‌ها به دانشجویان خود می‌دهد. اگر شما نیز در فکر مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبا هستید، پیشنهاد ما به شما این است که برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم اقدام نمایید. البته شما با هر مقطع دانشگاهی نیز می‌توانید برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام نمایید. اما هرچه زودتر به فکر باشید، زمان بیشتری برای جا انداختن خود در این کشور خواهید داشت.

از آنجایی که مهاجرت تحصیلی، امری مهم و سرنوشت ساز می‌باشد، بهتر است از یک وکیل باتجربه در امر مهاجرت تحصیلی کمک بخواهید. زیرا که با تجربه‌ی فراوان خود، می‌تواند نقشه‌ی راه را برای شما ترسیم نماید. در این راستا شما می‌توانید با استفاده از فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا ، از تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما در امر مهاجرت استفاده نمایید. همچنین برای برطرف ساختن هر مشکل مهاجرتی و یا پرسش در این زمینه، به وبلاگ مهاجرتی کانادا و اطلاعات تماس ما مراجعه فرموده و با همکاران ما مشاوره نمایید.

آشنایی با کالج و تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم مزایای فراوانی دارد. کانادا در زمینه‌ی تحقیقات یکی از پیشتازان عرصه‌ی علمی می‌باشد. هزینه‌ی تحصیل در کانادا تقریبا 30٪ ارزان تر از انگلستان، ایالات متحده یا استرالیا است. این در حالیست که به هیچ وجه از نظر کیفیت آموزشی از آنها عقب‌تر نیست. شما با تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، به راحتی می‌توانید جذب بازار کار بین المللی شوید. همچنین می‌توانید پس از فارغ التحصیلی و چند سال کار و پرداخت مالیات، اقامت دائم این کشور را بدست آورید.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

در کالج‌ها معمولا مدرک دیپلم، گواهینامه‌ی شرکت در برخی دوره‌ها(دوره‌های فنی، زبان و برخی دروس دیگر) و حتی مدرک کارشناسی اعطا می‌شود. پس از تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در این کالج‌‌ها، مهارت‌های شغلی خاصی پیدا می‌کنید. تحصیل در این کالج‌ها برای مشاغلی که نیازی به مطالعه‌ی 4 ساله‌ی دانشگاهی ندارند، کافی است. حتی این کالج‌ها پس از فارغ التحصیلی، همانند سکوی پرتابی عمل کرده و شما را در جایگاه شغلی مناسب قرار می‌دهند. البته از آنجایی که مدرک تحصیلی ایران آنچنان قابل قبول کشور کانادا نمی‌باشد، در برخی رشته‌های دانشگاهی برای ورود به دانشگاه، شما می‌بایست یک دوره‌ی یک ساله در این کالج‌ها بگذرانید. پس از فارغ التحصیلی و قبولی در آزمون‌های مورد نظر، قادر خواهید بود تا در دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازید.

پذیرش و تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

در صورت داشتن دیپلم دوازده ساله دبیرستان، می‌توانید وارد کالج و یا دانشگاه‌های کانادا شوید. قبل از ورود به دانشگاه‌های کانادا، یک مرحله ارزیابی علمی وجود دارد. هر موسسه آموزشی(بجز دانشگاه‌ها) این اختیار را دارد که به صورت مستقل درباره‌ی صلاحیت علمی شما تصمیم گیری کند. برای این منظور شما می‌توانید با خدمات خارجی که توسط 6 عضو اتحاد خدمات ارزیابی اعتبار کانادا (ACESC) ارائه می‌شود، تماس بگیرید! و با پرداخت هزینه‌ی درخواست(حدود 117 دلار) اعتبار مدرک خود را چک کنید. اگر شرایط زبانی مورد نیاز دانشگاه که برای هر مقطع در سایت دانشگاه مورد نظر قید شده است را ندارید، می‌توانید در یک برنامه‌ی 1 ساله شرکت نمایید. از این طریق می‌توانید مهارت‌های زبانی مورد نیاز را بدست آورید. این دوره‌های یک ساله اغلب در کالج‌ها برگزار می‌شود.

شروع ترم در دانشگاه‌های کانادا در ماه‌های سپتامبر و ژانویه است البته برخی نیز در ماه مه، ژوئیه یا اکتبر نیز دانشجو پذیرش می‌کنند. شما برای تحصیل در این دانشگاه‌ها معمولا باید یک سال قبل از شروع کلاس‌ها، درخواست خود را ثبت نموده و مدارک مورد نیاز دانشگاه را ارسال نمایید. پس از بررسی و پذیرفته شدن مدرک دیپلم، می‌توانید در دوره‌ی کارشناسی شروع به تحصیل کنید. دوره‌ی کارشناسی در کانادا، بسته به استان انتخابی شما، 3-4 سال طول می‌کشد. توجه داشته باشید که برای فارغ التحصیلی از این دانشگاه‌ها می‌بایست اعتبار معینی را بدست آورید. اکثر این دانشگاه ها امکان کارورزی 1 تا 2 ماهه در یک شرکت کانادایی را برای شما فراهم می‌کنند.

اخذ پاسپورت کانادا

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و مدارک مورد نیاز:

از آنجایی که هر یک از ایالت‌های کانادا به صورت جداگانه برای سیستم آموزشی خود تصمیم گیری می‌کنند، دانشگاه‌های موجود در این ایالت‌ها نیز شرایط پذیرش خاص خود را دارند. اما در این میان مدارکی مشترکی وجود دارد که عبارتند از:

1. گواهی فارغ التحصیلی(دیپلم 12 ساله‌ی دبیرستان) به همراه ترجمه.

2. فرم درخواست پذیرش.

3. اثبات مهارت زبان IELTS ،TOEFL یا DELF / DALF.

4. نتایج شما در آزمون SAT.

5. رزومه‌ی علمی به همراه ترجمه.

6. انگیزه نامه.

7. توصیه نامه‌ها.

8. جوایز و یا بورس‌های تحصیلی.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی:

1. پذیرش کالج یا دانشگاه‌های کانادا.

2. اثبات تمکن مالی.

3. عدم سوء پیشینه.

4. گواهی سلامت پزشکی.

5. مدارک هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت و سند ازدواج(در صورت تاهل).

هزینه‌های تحصیل در کانادا

نکات مهم در رابطه با تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

یکی از مهمترین عوامل تحصیل در موسسات آموزشی کانادا، هزینه‌های مربوط به شهریه‌، ثبت نام، خوابگاه، کتاب و هزینه‌های مربوط به زندگی است. اگر در موسسات دولتی تحصیل کنید، 50 تا 70% این هزینه‌ها کاهش می‌یابد. برخلاف موسسات خصوصی، شرط تحصیل در این موسسات، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و قبولی در امتحان ورودی است. هزینه‌ی ثبت نام دانشگاه‌های دولتی، در هر ترم 250 تا 300 دلار است. در حالی که در مدارس خصوصی، شهریه‌های سالانه، 7,000 تا 30,000 دلار و در دانشگاه‌ها نیز 12,000 تا 25,000 دلار می‌باشد. البته در مقاطع دانشگاهی، می‌توانید با دریافت بورسیه‌های مختلف، این هزینه‌ها را کاهش دهید. در حالی که در مقاطع پیش از دانشگاه، اعطای بورسیه به دانش‌آموزان آنچنان رایج نیست.

پس از تحصیل در کالج‌های کانادا، شما می‌توانید وارد بازار کار شوید و درآمد مناسبی را کسب نمایید. در دوران دانشگاه نیز اجازه‌ی 20 ساعت کار پاره وقت را خواهید داشت. البته پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اگر بتوانید ظرف مدت 6 ماه، کار مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود را بیابید، اقامت شما به اقامت کاری تبدیل خواهد شد. در نهایت پس از 5 سال کار و پرداخت مالیات، شما می‌توانید اقامت دائم و پس از آن پاسپورت کانادا را بدست آورید.

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت