• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
شرایط تحصیل دندانپزشکی کانادا 2022

شرایط تحصیل دندانپزشکی کانادا 2022

یکی از محبوب ترین رشته های موجود در دانشگاه های کانادا، دندانپزشکی می باشد. دندانپزشکی کانادا طرفداران بسیار زیادی در بین مردم کانادا و مهاجران بین المللی دارد. زیرا این رشته تحصیلی در کانادا با کیفیت بسیار بالایی تدریس می شود و مدرک صادره از دانشگاه های آن، در تمام کشور های جهان معتبر می باشد. به همین سبب دانشجویان بین المللی زیادی خواستار تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا می باشند. همین امر سبب شده است که تحصیل در رشته دندانپزشکی کانادا بسیار رقابتی و مشکل باشد.

یکی از نکات مثبت در مورد رشته ی دندانپزشکی کانادا، بازار کار مناسب آن در کشور کانادا و درآمد بالای آن می باشد. به همین دلیل مهاجران زیادی به این رشته ی تحصیلی علاقه مند هستند. آمار نشان می دهد که کشور کانادا از نظر تعداد دندانپزشک با کمبود مواجه است. در نتیجه در سال های آینده حتما نیاز به دندانپزشک پیدا می کند. این امر موجب می شود که موقعیت شغلی خوبی برای دانشجویان دندانپزشکی وجود داشته باشد.

شرایط تحصیل در رشته ی دندانپزشکی کانادا

افرادی که قصد دارند در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنند، باید ابتدا برای گرفتن مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط با پزشکی، به یکی از دانشگاه های کانادا بروند. رشته هایی مانند روانشناسی، زیست شناسی و … از رشته های مرتبط به پزشکی می باشند. بعد از اینکه افراد دوره ی لیسانس را گذراندند، باید در یک آزمون به نام DAT شرکت کنند. بعد از شرکت در این آزمون و کسب نمره ی قبولی، باید درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر بفرستند.

علاوه بر این موارد افراد باید مدرک زبان آیلتس خود را با نمره ی بالای 6.5 گرفته باشند. در این صورت می توانند در رشته ی دندانپزشکی تحصیل کنند.

افرادی که مجاز به تحصیل در رشته ی دندانپزشکی شدند، باید قبل از هر چیزی، چند درس را به عنوان پیش نیاز سپری کنند. درس هایی مانند ریاضیات و علوم درس های پیش نیاز رشته ی دندانپزشکی کانادا می باشند که حتما باید آن ها را پاس کنند.

دندانپزشکی کانادا

آزمون DAT چیست؟

آزمون DAT آزمونی است که به وسیله ی انجمن دندانپزشکی آمریکا برای دانشجویان دندانپزشکی کانادا و آمریکا طراحی و برگزار می شود. برای ورود به رشته های دندانپزشکی حتما باید این آزمون را با نمره ی بالا قبول شده باشید.

مدت زمان تحصیل در رشته ی دندانپزشکی

برای گرفتن مدرک دندانپزشکی کانادا، باید 5 سال تحصیل کنید. با گذراندن این 5 سال شما دوره ی عمومی دندانپزشکی را می گذرانید. اما اگر بخواهید دوره ی تخصص خود را نیز طی کنید، باید 3 سال دیگر در دانشگاه های کانادا درس بخوانید.

دوره های تخصص دندانپزشکی کانادا شامل موارد زیر می شوند.

دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، بهداشت دهان و دندان، جراحی لثه، لثه درمانی، آسیب شناسی دهان، ریشه درمانی، پروتز درمانی، رادیولوژی فک و دهان و …..

در دانشگاه های مختلفی رشته های پزشکی و دندانپزشکی تدریس می شود که از بهترین آن ها باید به موارد زیر اشاره کرد.

دانشگاه تورنتو با رتبه ی 5 جهانی، دانشگاه مک مستر با رتبه ی 19 جهانی، دانشگاه مک گیل با رتبه ی 29 جهانی، دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه ی 40 جهانی، دانشگاه آلبرتا با رتبه ی 75 جهانی، دانشگاه مونترال با رتبه ی 85 جهانی، دانشگاه اتاوا با رتبه ی 97 جهانی و …..

مهم ترین مزایای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی کانادا

همانطور که در بخش های قبل بیان کردیم، تحصیل در رشته ی دندانپزشکی کانادا محبوبیت زیادی بین افراد دارد. این محبوبیت به دلیل مزایای بیشماری است که تحصیل در این رشته دارا می باشد. از مهم ترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی کانادا، کیفیت بالای آموزش و امکانات پیشرفته ای است که در دانشگاه های کانادا به خوبی یافت می شود. این امر باعث می شود که شما از مهارت بالایی برخوردار باشید.

بازار کار این رشته تحصیلی بسیار مناسب است و شما بعد از پایان یافتن تحصیل به راحتی می توانید مشغول به کار شوید. درآمد دندانپزشکی نیز بسیار بالاست.

هزینه ی تحصیل و زندگی در کشور کانادا در مقایسه با دیگر کشور های معتبر و انگلیسی زبان مقرون به صرفه می باشد.

مدارک دانشگاه های کانادا در تمام جهان معتبر هستند و شما بعد از پایان یافتن تحصیل می توانید در هر کشوری شروع به کار کنید.

مهم ترین مزایای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی کانادا

هزینه ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟

یکی از دغدغه های اصلی افراد، میزان هزینه ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی کانادا می باشد. این هزینه در دانشگاه های مختلف کانادا متغیر می باشد و نمی توان قیمت دقیقی برای آن بیان کرد. بدون شک هزینه ی تحصیل در رشته های دندانپزشکی و پزشکی در هر کشور و دانشگاهی بیشتر از رشته های دیگر می باشد.

شهریه ی دانشجویان بین المللی که در رشته های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل می کنند، دو برابر میزان شهریه ای است که دانشجویان کانادایی و بومی باید پرداخت کنند.

اگر بخواهیم هزینه ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی را به صورت متوسط بیان کنیم، باید بگوییم هزینه ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در دانشگاه های مختلف بین 30 هزار دلار تا 100 هزار دلار متغیر می باشد.

به طور مثال تحصیل در دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بومی حدود 50 هزار دلار در سال و برای دانشجویان بین المللی حدود 100 هزار دلار هزینه در بر دارد.

دقت داشته باشید که هزینه ی مواد مصرفی دانشجویان در طول سال بر عهده ی خودشان می باشد. در نتیجه هزینه ی موادی که در طول سال شما باید برای آزمایشگاه خریداری کنید، بر عهده ی خودتان است و باید قبل از شروع ترم، آن را همراه با شهریه پرداخت کنید.

شاید در نگاه اول هزینه ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی دانشگاه های مختلف کانادا زیاد باشد، اما شما باید به درآمد آینده ی آن نیز توجه داشته باشید. میزان درآمد رشته ی دندانپزشکی کانادا از متوسط درآمد جهانی بسیار بالاتر است و شما بعد از پایان یافتن تحصیل می توانید از درآمد بالایی برخوردار باشید و زندگی راحتی را سپری کنید.

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت