• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان 2022

شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان 2022

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای مهاجرپذیر جهان است که سالانه افراد زیادی را در زمینه‌های مختلف به خود جذب خود می‌کند. اگر شما نیز در فکر تحصیل در این کشور توسعه یافته هستید اما به دلیل نداشتن مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی اقدام نکرده‌اید، لطفا مطالب زیر را با دقت بررسی نمایید. زیرا که قصد داریم در این محتوا به بیان روش‌ها و شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان بپردازیم.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان ، یک فرآیندِ پذیرش دو مرحله‌ای است. ابتدا باید از کالج یا دانشگاهی در کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کنید. سپس ویزای تحصیلی کانادا را بدست آورید. در صورت داشتن شرایط سنی مناسب، می‌توانید در دانشگاه‌های کانادا، بدون ارائه مدرک زبان، تحصیل نمایید. البته در این حالت، پذیرش شما یک پذیرش مشروط است. به این معنا که با شرطِ گذراندن دوره‌های زبان در کانادا و اخذ نمره مورد نظر کالج یا دانشگاه، می‌توانید تحصیل خود را در این موسسات آموزشی آغاز نمایید.

البته توجه داشته باشید، از آنجایی که نداشتن مدرک زبان، می‌تواند یکی از عوامل ریجکتی ویزای شما شود! شما می‌توانید با کمک یک وکیل کاردان و با تجربه، بدون هیچ مشکلی، ویزای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان را اخذ نمایید. در این راستا موسسه‌ی ما کادری از بهترین وکلا با تجربه‌ای چندین ساله در امر مهاجرت، آماده یاری رسانی به شما عزیزان است. شما می‌توانید از طریق فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا، وبلاگ مهاجرتی کانادا و اطلاعات تماس ما، سوالات خود را مطرح نمایید. همچنین با کمک این وکلا، کارهای مهاجرتی خود را با اطمینان و به دور از هر استرسی به پایان رسانید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان در مدارس این کشور

معمولا برای تحصیل در مدارس کانادا نیازی به ارائه‌ی مدرک زبان نیست. مدارس کانادا به دو دسته‌ی دولتی و خصوصی تقسیم بندی می‌شوند. هر شهر کانادا به صورت جداگانه‌ای برای سیستم آموزشی، دروس ارائه شده و حتی آغاز سال تحصیلی تصمیم‌گیری می‌کند. دانش‌آموزان از سن 6 تا 12 سالگی، تحصیلات ابتدایی را طی می‌کنند. از سن 12 تا 18 سالگی نیز به تحصیل در مقاطع دبیرستان اختصاص دارد. پس از پایان این مراحل، شما می‌توانید در کالج‌ها و یا دانشگاه‌های کشور کانادا به ادامه تحصیل بپردازید. تحصیل در مدارس دولتی رایگان است. اما در مدارس خصوصی و شبانه روزی، سالانه شهریه‌ای مابین 7,000 تا 30,000 دلار از دانش آموزان اخذ می‌گردد.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان برای این مقاطع تحصیلی، دانش‌آموز به یک قیم نیاز دارد تا به کشور کانادا ثابت نمایند که توان مالی تحصیل در کانادا را دارد. همچنین قیمِ دانش‌آموز می‌بایست محل زندگی مشخصی برای دانش آموز در نظر بگیرد. البته شرایط ویژه‌ای به نامhome stay نیز وجود دارد. در این حالت، دانش آموز می‌بایست با یک خانواده‌ی کانادایی و مورد تایید دولت زندگی کند. در بسیاری از مدارس شبانه روزی کانادا نیز، مدرسه به عنوان قیم دانش‌آموز به حساب می‌آید.

تاثیر تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان بر روی مقاطع دانشگاهی

طول دوره‌ی کارشناسی در کشور کانادا 3 تا 4 سال است. در این مقطع، یکی از مدارک مورد نیاز برای برخی از دانشگاه‌ها، مدرک زبان است و برخی دیگر خیر. اما توجه فرمایید که در اکثر موارد، می‌توانید به کمک پذیرش مشروط، در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید. شما می‌توانید پس از ورود به کانادا و تحصیل زبان در کالج‌های این کشور، و کسب حداقل نمره‌ی آیلتس 6 آکادمیک، تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز نمایید. دوره‌ی کارشناسی ارشد در کانادا، یک دوره‌ی تقریبا 2 ساله است. برای تحصیل در مقطع ارشد نیز همین قوانین حکمفرما می‌باشد.

تحصیل در دوره‌ی دکترا با دوره‌های پیشین کمی متفاوت است و قوانین سخت گیرانه‌تری وجود دارد. زیرا که بدون داشتن مدرک زبان، نمی‌توانید از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید. برای پذیرش در مقطع دکترا، رزومه‌ی علمی و کاری، اختراعات، مقالات و … نقش به سزایی دارند. زیرا که به کمک این مدارک است که می‌توانید نظر یک سوپروایزر یا استاد دانشگاه را به خود جلب کرده و از دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرید. معمولا نمره آیلتس آکادمیک مورد نیاز برای این دوره‌ی 4 ساله، تقریبا 7 به بالا می‌باشد. حتی در برخی از رشته‌ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، علوم پایه و برخی رشته‌های دیگر، بدون در نظر گرفتن مقطع تحصیلی، الزام وجود مدرک زبان امری جدی و ضروری است.

فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا

مدارک مورد نیاز دانشگاه‌های کانادا، جهت اخذ پذیرش

1. مدارک تحصیلی مراحل قبلی به همراه ریز نمرات و ترجمه‌ی رسمی.

2. پاسپورت معتبر.

3. ترجمه‌ی رزومه علمی.

4. مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه.

5. انگیزه نامه.

6. توصیه نامه.

7. چند قطعه عکس پاسپورتی.

8. مدارک هویتی.

9. نمره ایده‌آل در GPA (برای مقطع دکترا).

10. نمره مورد نظر دانشگاه در آزمون‌های (GRE) و یا (GMAT)(برای مقطع دکترا).

11. ارائه پروژه‌های تحقیقاتی، پروپوزال و مقالات علمی.

12. سند ازدواج(در صورت تاهل).

هزینه‌ی تحصیل در کانادا

اثر مدرک زبان بر بورسیه‌های تحصیلی و کار دانشجویی

براساس اطلاعاتی که تاکنون در رابطه با تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان، در مقاطع مختلف بیان کردیم، ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا مدرک زبان بر روی دریافت بورسیه‌ی تحصیلی نیز تاثیر دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. مدرک زبان تاثیر بسیار زیادی بر روی در‌یافت بورسیه تحصیلی و حتی مبلغ این بورسیه دارد. هرچه مدرک زبان، معدل درسی و رزومه‌ی علمی شما بیشتر باشد، علاوه بر شانس بالاتر در اخذ بورسیه! مبلغ بورسیه‌ای که دریافت خواهید کرد نیز بیشتر خواهد بود. به طوری که بهترین نمره‌ی زبان، بالاترین معدل و بهترین رزومه‌ی علمی، به شما کمک می‌کند تا فول فاند(بورس کامل) دریافت کنید. مبلغ این بورسیه به گونه‌ای است که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، بخشی از هزینه‌های زندگی شما نیز تامین خواهد کرد.

اما در رابطه با کار دانشجویی و ارتباط آن با داشتن مدرک زبان باید اظهار داشت که مدرک زبان بر این آیتم نیز تاثیرات خود را خواهد گذاشت. به این معنا که مهارت زبانی شما برای کار در کانادا می‌بایست به اندازه‌ای باشد که بتوانید بدون هیچ مشکل خاصی با افراد ارتباط برقرار کنید. شاید در بعضی مشاغل نیازی به تسلط کامل زبان نباشد، اما داشتن درک صحیحی از مهارت‌های زبانی، امری مهم و حیاتی است.

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت