• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
شرایط تحصیل رشته حقوق کانادا

شرایط تحصیل رشته حقوق کانادا

تحصیل در رشته حقوق کانادا یکی از هدف های اصلی بسیاری از افراد می باشد. دانشگاه های زیادی در کانادا این رشته ی تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهند. دانشجویان ایرانی تمایل زیادی به تحصیل در رشته ی حقوق در کشور کانادا دارند. زیرا زبان این کشور انگلیسی است و کانادا به عنوان یک کشور مهاجر پذیر شناخته می شود. کشور کانادا در زمینه ی تدریس رشته ی حقوق تجربه ی بالایی دارد و بهترین دانشگاه های این کشور، رشته ی حقوق را به دانشجویان ارائه می دهند.

تحصیل در رشته حقوق کانادا

اگر شما جزء افرادی هستید که به رشته ی حقوق و وکالت علاقه مند هستید و قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور کانادا بروید، باید شرایط تحصیل در رشته حقوق کانادا را بدانید. در این صورت با آگاهی بیشتر و بهتری تصمیم خود را می گیرید.

برای تحصیل در رشته ی حقوق و مقاطع بالاتر آن شما دو راه در پیش دارید.

یکی از این راه ها رفتن به دانشگاه های کانادا و تحصیل در رشته ی حقوق به مدت چهار سال می باشد. بعد از این چهار سال شما مدرک لیسانس خود را از دانشگاه مورد نظر خواهید گرفت. در نتیجه می توانید برای مقاطع بالاتر حقوق اقدام کنید.

یکی دیگر از راه های تحصیل در مقاطع بالای حقوق، رفتن به دوره های مختلف در دانشگاه ها می باشد. در برخی از دانشگاه ها دوره های مختلفی مانند کارشناسی عدالت و جامعه، کارشناسی حقوق مدنی و …. برگزار می شود که مدرک آن معادل مدرک لیسانس حقوق می باشد. این دوره ها سه تا 4 سال طول می کشند و شما بعد از پایان این دوره ها می توانید رشته ی حقوق را در مقاطع بالا تر ادامه دهید.

تحصیل در رشته حقوق کانادا

شرایط تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی کانادا

افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی رشته حقوق تحصیل کنند، باید شرایط خاصی را دارا باشند. از مهم ترین این شرایط باید به موارد زیر اشاره کرد.

– یکی از اصلی ترین شرایط افراد، داشتن مدرک لیسانس می باشد. افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی رشته حقوق در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند، باید دارای مدرک لیسانس باشند. شما باید در زمان ثبت نام تمام مدارک تحصیلی خود اعم از دیپلم، پیش دانشگاهی و لیسانس را به همراه ریز نمرات و به صورت ترجمه شده ارائه دهید.

– یکی دیگر از شرایط تحصیل در رشته حقوق کانادا، قبولی در آزمون LSAT می باشد. شما باید در این آزمون حداقل نمره ی 160 را دریافت کنید.

– یکی دیگر از مدارک و شرایط مورد نیاز برای مقطع کارشناسی، داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره ی بالای 7 می باشد.

– از دیگر شرایط لازم برای تحصیل در این رشته ی دانشگاهی می توان به داشتن توصیه نامه از یک یا دو استاد اشاره کرد.

شرایط تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

افرادی که در مقطع کارشناسی در رشته ی حقوق تحصیل کرده اند و مدرک لیسانس حقوق یا رشته های مرتبط را دارند، می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند. رشته ی حقوق در مقطع کارشناسی ارشد، گرایش های مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به حقوق بشر، حقوق تجارت، جرم شناسی، عدالت کیفری، تجارت بین الملل و …. اشاره کرد.

رشته حقوق کانادا در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس LLMنامیده می شود. شما بر اساس دانشگاهی که قبول شده اید باید یک تا دو سال در این مقطع تحصیل کنید. بعد از این زمان دانشجویان مدرک فوق لیسانس خود را دریافت می کنند. در این زمان می توانند به عنوان مشاور حقوقی، وکیل، دیپلمات و …. در کشور کانادا و دیگر کشور ها کار کنند.

از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته حقوق کانادا در مقطع کارشناسی ارشد باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن مدرک لیسانس حقوق یکی از مدارک مهم برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد می باشد.
  • در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو باید در ابتدا پروپوزال اولیه خود را برای پایان نامه ی انتهایی ارائه دهد. این مورد برای اساتید رشته ی حقوق بسیار مهم است.
  • داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ی بالای 7، از دیگر مدارک مهمی است که دانشجویان باید ارائه دهند.
  • از دیگر مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته ی حقوق در مقطع کارشناسی ارشد باید به ریز نمرات تحصیلی، توصیه نامه از استاد و …. اشاره کرد.

 

  • رشته حقوق کانادا

شرایط تحصیل در رشته حقوق در مقطع دکترا

افرادی که مدرک خود را در مقطع کارشناسی ارشد حقوق دریافت کرده اند، می توانند به تحصیل در رشته حقوق کانادا در مقطع دکترا فکر کنند. دانشگاه های کانادا در مقطع دکترا بیشترین تمرکز خود را روی فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی می گذارند. آن ها سعی می کنند که دانشجویان مقطع دکترا با کارهای تحقیقاتی زیاد آمده ی بازار کار شوند و وظیفه ی خود را به نحو احسنت انجام دهند.

مقطع دکترا رشته حقوق کانادا حدود سه سال طول می کشد که به آن SJD گفته می شود. شما برای دریافت این مدرک باید استاد راهنمایی را انتخاب کنید که حیطه ی کاری او متناسب با پروپوزال شما باشد.

برای تحصیل در مقطع دکترا رشته حقوق کانادا باید مدارک مختلفی را ارائه دهید. از مهم ترین این مدارک باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین این مدارک، مدرک کارشناسی ارشد رشته ی حقوق می باشد. در نتیجه شما حتما باید دوره ی فوق لیسانس را گذرانده و مدرک LLM داشته باشید.
  • شما باید در ابتدای کار تمام مدارک تحصیلی اعم از دیپلم، لیسانس حقوق، فوق لیسانس حقوق و … را با ریز نمرات ارائه دهید.
  • یکی دیگر از مدارک مهم، پروپوزال اولیه ی شما در مقطع دکترا می باشد که باید بر اساس آن، استاد راهنمای مرتبط با موضوع را نیز پیدا کنید.
  • ارائه ی توصیه نامه از دیگر مدارکی است که حتما باید به همراه داشته باشید.
  • برای تحصیل در مقطع دکترا در رشته ی حقوق، باید حتما مدرک زبان با نمره ی بالای 7 داشته باشید. مدرک زبان می تواند آیلتس یا تافل باشد.

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت