• تورنتو , تهران
  • info@pragmaimmigration.com
  • ‪+‬98 ‪(‬919‪)‬ 169 5458‬‬‬
مهاجرت پرستار به کانادا و میزان درآمد پرستار در کانادا

مهاجرت پرستار به کانادا و میزان درآمد پرستار در کانادا

مهاجرت پرستار به کانادا، اخذ پذیرش پرستاران در کانادا و کار و میزان درآمد پرستار در کانادا و موارد مرتبط دیگر در این مقاله بررسی شده اند.

پرستاری در کانادا جزو مشاغل پرطرفدار است که متقاضیان زیادی برای آن از سراسر دنیا وجود دارد. افرادی که مایل هستند در کانادا مدرک پرستاری دریافت کنند، می توانند پس از اتمام تحصیلات خود با توجه به بازارکار مطلوب این رشته، مشغول به کار شوند. افرادی که متقاضی تحصیل و کار در حوزه پرستاری در کانادا هستند، می توانند با شرکت در دوره های همزمان تحصیل و کار، پیشنهاد و مجوز کاری در حین تحصیل دریافت کنند.

ضمنا پرستاران شاغل در کانادا درآمدهای مناسبی نیز دریافت می کنند و می توانند در عرض 3 سال، اقامت کانادای خود را دریافت کنند.

معادل سازی مدرک پرستاری برای کانادا

در گام اول به عنوان پرستاری که متقاضی شغل در کشور کانادا هستید، شما باید بتوانید تاییدیه قابل قبولی نسبت به مدارک تحصیلی خود به دست بیاورید.

باید از یک موسسه آموزشی-پزشکی معتبر در ایران یا سایر کشورها مدرک پرستاری خود را اخذ کرده باشید. پس از فارغ التحصیلی باید در شورای پرستاری در کشور خود ثبت نام کرده باشید.

به علاوه لازم است که مجوز RN/ماما را هم دریافت کرده باشید.

ضمنا در صورت وجود 2 تا 5 سال تجربه می توانید شانس خود را برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار افزایش دهید.

مدرک تحصیلی شما برای معادل سازی در کانادا ارزیابی خواهد شد. شما در کشور محل سکونت خود یک ارزیابی اعتبار انجام خواهید داد. تکمیل ارزیابی صلاحیت پرستاری شما توسط مقامات کانادایی انجام خواهد شد. نتیجه ارزیابی اعتبار شما از طریق خدمات ملی ارزیابی پرستاری یا NNAS اعلام خواهد شد. حالا نوبت تعیین ایالت مورد نظر شما برای ثبت درخواست است. شرایط هر ایالت و استان و استانداردهای آن ها متفاوت است. هر اعتبارنامه‌ بر اساس معیارهای مختلف ایالات و برای نیازهای مختلف ارزیابی خواهد شد.

 

مهاجرت پرستار به کانادا

شرایط پذیرش پرستار در کانادا

هر پرستاری که متقاضی کار در کانادا است، باید شرایط کار به عنوان یک پرستار ثبت شده ( RN ) یا کمک پرستار دارای مجوز/ ثبت شده (LPN/RPN) را داشته باشد. به این منظور،لازم است که فرد متقاضی در شورای نظارت بر کمک پرستاران یا انجمن پرستاران کانادا ثبت نام کند.

به علاوه با توجه به این که در کشور کانادا تقاضا برای جذب پرستاران رو به افزایش است، به پرستاران این فرصت داده می شود تا در پی دریافت اقامت دائم یا موقت در کانادا باشند.

شرایط ثبت نام در انجمن یا شورا بر اساس استان ها و مناطق جداگانه تعیین می شود

برای ثبت نام در انجمن پرستاران یا شورای نظارت بر کمک پرستاران، متقاضیان باید ابتدا درخواست خود را به نهاد نظارتی پرستاری ایالت موردنظر خود ارائه دهند. به طور کلی، متقاضی باید شایستگی خود را برای درخواست پرستاری یا کمک پرستاری از طریق ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه نشان دهد.

درصورتی که تشخیص داده شود مدارک تحصیلی متقاضی معادل و منطبق با برنامه های آموزش پرستاری در کشور کانادا است، پس از آن، سایر الزامات تقاضای شما توسط نهاد نظارتی پرستاری بررسی خواهد شد. این الزامات همان شرایط پذیرش و جذب به عنوان پرستار در کانادا هستند.

شرایط جذب معمولا شامل معیارهایی مانند تجربه کاری متقاضی، شخصیت و اخلاق حرفه ای متقاضی، مهارت و تسلط بر زبان، و عدم وجود سوء سابقه است.

آینده شغلی رشته پرستاری در کانادا

در عصر حاضر، کشورها بیش از پیش به ضرورت خدمات درمان و کارکنان این حوزه توجه می کنند.

حرفه پرستاری در هر کشوری از مشاغل مهم و تعیین کننده در حوزه بهداشت و درمان به حساب می آید. به علاوه تقاضای افراد برای یادگیری در این رشته و استخدام در این شغل رو به افزایش است.

در کانادا تقاضای زیادی برای جذب و استخدام پرستاران بومی و بین المللی وجود دارد. بسیاری از پرستاران در دنیا علاقه مند هستند در مورد میزان درآمد پرستار در کانادا و مهاجرت پرستار به کانادا اطلاعاتی کسب کنند تا در صورت وجود شرایط فردی، برای مهاجرت پرستار به کانادا اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستار به کانادا

پیش از هرگونه اقدامی برای مهاجرت، بهتر است که ابتدا مدارک خود را اماده کرده باشید. مدارکی که برای مهاجرت پرستار به کانادا حتما به آن ها نیاز خواهید داشت در لیست زیر قرار داده ایم:

– مدارک شناسایی و هویتی

– پاسپورت

– اصل مدرک تحصیلی به همراه رو نوشت

– گزارش سوابق تحصیلی

– مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات و ترجمه آن

– ثبت نام در شورای پرستاری کشور محل سکونت

– دارا بودن مدرک زبان IELTS یا CELBAN

– پرداخت مبلغ 650 دلار

میزان درآمد پرستار در کانادا

 

میزان درآمد پرستار در کانادا

درآمد تمام مشاغل و همینطور میزان درآمد پرستار در کانادا، بسته به هر ایالت، متفاوت است. ایالت های مختلف بنابه میزان نیازی که به فارغ التحصیلان پرستاری دارند و بر اساس کمبود نیرویی که در این حوزه دارند، حقوق ها را تنظیم می کنند.

پرستاری در کانادا طبقه بندی های مختلفی دارد و در یک ایالت واحد نیز میزان حقوق هر پرستار متفاوت است. همچنین میزان درآمد پرستار در کانادا بر اساس اینکه بیمارستان محل خدمت، دولتی یا خصوصی است، متغیر خواهد بود.

در کشور کانادا به طور کلی، نیاز فراوان به نیروی کار فارغ التحصیل در رشته پرستاری وجود دارد. پرستاران در کانادا به نسبت بسیاری از مشاغل دیگر درامدهای بهتری دارند. برای مثال در ایالت بریتیش کلمبیا که حداقل میزان حقوق 13 دلار در ساعت است، حداقل حقوق برای فارغ التحصیلان دوره کوآپ پرستاری در مراکز خصوصی معادل 16 دلار و در مراکز دولتی معادل 20 دلار است.

مرکز فعالیت پرستاری کانادا میزان حقوق
وزارت امنیت و بهداشت 117.000 دلار در سال
خدمات خون کانادا 120.000 دلار در سال
بیمارستان عمومی یورک شمالی ساعتی 40 دلار
موسسه خدمات بهداشتی الیزابت ساعتی 33 دلار
پرستاران استخدام دولت ساعتی 39 دلار
سازمان سلامت روانی 109.000 دلار در سال
همکاران سلامت پریلیوم 35 دلار در ساعت

موسسه Pragma

موسسه Pragma یک موسسه مهاجرتی است که به علاقه مندان به مهاجرت پرستار به کانادا کمک خواهد کرد تا این مسیر را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل طی کنند و بتوانند از محل مورد نظر خود پذیرش دریافت کنند.

شما می توانید پس از دانلود و تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا، با کارشناسان ما در تماس مستقیم باشید. کارشناسان ما می توانند با مشاوره حضوری و آنلاین تمام هر آن چه که نیاز دارید در مورد مهاجرت پرستار به کانادا و درآمد پرستار در کانادا بدانید را در اختیار شما قرار دهند. ضمنا اگر به موضوعات مرتبط با مهاجرت به کانادا علاقه مند هستید فراموش نکنید که به صفحه اصلی وبلاگ مهاجرت به کانادا سر بزنید.

دیدگاه خود را بنویسید


درخواست مشاوره مهاجرت